A Vulture egyik újságírója ült le a Rockstar Games társalapítójával, Dan Houserrel, aki be is avatta néhány érdekes dologba a játék fejlesztésével kapcsolatban.
Houser elmondta, hogy valóban előfordult, hogy a csapat egyes tagjai heti 100 órát dolgoztak a játékon 2018-ban. Az egyébként egyáltalán nem ritka a játékfejlesztésben, hogy a projekt lezárása előtt bele kell húzni, és a Red Dead Redemption 1 kapcsán meg is kapta több egykori dolgozótól a stúdió vezetése, hogy embertelenül bántak velük. Houser sajnálja, ha valaki nem érezte jól magát a cégnél, és reméli, hogy azóta megtalálták azt a pozíciót, ahol ki tudtak teljesedni.
A Red Dead Redemption 2-höz egyébként kellett is az idő: a legfrissebb információink szerint a játékban 300 ezer különböző animáció és 500 ezer sornyi dialógus lesz, és ezek nem is lesznek nagyon összezsúfolva, hiszen maga a sztori durván 65 órát ölel majd fel. Lehetett volna ennél hosszabb is, de 5 órányi tartalmat már kivágtak a fejlesztők, aminek egy része egy szerelmi szálhoz kötődött. Ebből eredetileg kettőt terveztek, de az egyik egyszerűen nem működött. Ugyanezen az elven egyébként kivágtak néhány küldetést is, mert egyszerűen nem illettek bele a játék végső képébe.
A Red Dead Redemption 2 fő sztorijának forgatókönyve több mint 2000 oldalas. A mo-cap felvételeknél 1200 színész tevékenykedett, akik közül 700-nak a hangját is hallani lehet a játékban (a korábbi hírek még több mint 1000 szinkronszínészről szóltak). A munkát egyébként megnehezítette, hogy a színészeket a SAG-AFTRA szakszervezet sztrájkra szólította fel tavaly.
A jövőbeli tervekről egyelőre csak óvatosan nyilatkozott Houser, így a Red Dead Redemption 3-ról még nem állítja biztosan, hogy megvalósul, de ha elég jól teljesít a játék, simán előfordulhat.