Szép nagy (6 gigabájtos) kiegészÃtÅ‘t dobott piacra a tavaly megjelent Red Alert 3-hoz az EA - amelynek az a különlegessége, hogy stand alone, azazhogy önmagában is játszható, nem kell hozzá az eredeti játék. Persze nem rossz az, ha azt már kijátszottuk, hiszen Ãgy ismerhetjük meg az elÅ‘történetet (nekem lövésem nem volt elÅ‘ször, hogy ki kicsoda, aztán kijátszottam az eredetit is utána). Rossz hÃr azonban, hogy csak a PC-sek játszhatnak vele (azok közül is csak a windowsosok), nincs coop mód, nincs multi, ellenben van pár jóféle fejlesztés, jó sztori - pár órát bÅ‘ven el lehet vele játszogatni.
Fárasztónak nedves partján
Bejelentkezéskor rögtön láthatjuk, hogy teljesen lefordÃtották magyarra a játékot (a videókat nem szinkronizálták egyedül, azok feliratosak, egyébként minden magyar nyelvű). Négyféle módból lehet válogatni. A legfelül szereplÅ‘ Hadgyakorlat mód csak azoknak jó, akik még sosem játszottak Red Alerttel. Poénnak érdekes, mert mindhárom frakcióval mozoghatunk, az elején a három tank, aki a három frakciót reprezentálja, jó kis szóváltásba keveredik. Egyébként hamar végig lehet rajta menni, nem nagy cucc.
Kezdjük a Hadjáratokkal, amiben, mámor és öröm, négy hadjáratot találunk. Az eredeti hármon kÃvül (szovjetek, szövetségiek, japánok) itt egy negyedik hadjárat is, Juriko Omega hadjárata (akit már ismerhetünk régrÅ‘l, fejleszthettünk is ilyen egységet), amelyben megismerjük, hogyan is lett ez a lány az, aki: egy vérszomjas, japán iskoláslány kinézetű gyilkológép.
Két hadjáratot unlockoltak, a szovjetekét és Jurikóét. Hogyha végigjátsszuk a szovjetet, akkor lesz kilockolva a másik kettÅ‘ is, ugyanúgy, mint a RA3-ban tavaly. Összesen 13 pálya található a Hadjáratok részben, a szovjetben négy, a másik háromban 3-3 (nekem elég rövidek, de kinek hogy).
A jurikós hadgyakorlat tetszett a legjobban, érdekesen hozták be az RPG-t a Red Alert világába. A megszokott irányÃtások (pl. egér középsÅ‘ gombjával körbemozogni) itt nem játszanak, csakis Jurikót nézhetjük a képernyÅ‘ közepén, kötött nézetben.
Maga a képernyÅ‘ ebben a nézetben nagyon puritán, legalul, a képernyÅ‘ közepén találhatunk egy csÃkban négy ikont, amelyekkel Juriko négy képességét vezérelhetjük (megtehetjük, hogy csak egérrel játszunk, de kattintás nélkül, az 1-2-3-4 gombokkal is elérhetjük a képességeket). Az ikonok elÅ‘tt ott található Juriko képe, alattuk egy csÃkban az életereje és az adott képesség felhasználási ideje szerepel. Van itt még egy kis gomb Juriko képe elÅ‘tt, ez arra szolgál, hogy ha szintet lép, akkor itt választhatunk a képességek között. Más egyebet nem látunk, sem a tapasztalati pontok számát, se mást, de talán nem is kell.
Naaagy, erős egységek, hú!
A másik három hadjárat története onnan folytatódik, ahol a Red Alert 3 befejezÅ‘dött: az amerikaiak gyÅ‘ztek, a másik kettÅ‘ porba hullt, azonban megjelent egy rejtélyes szervezet, amely fegyverekkel látja el a két frakciót (szovjetek és japánok), Ãgy a harcok tüzei újra fellángolnak.
A japánok kivételével (Å‘k csak hármat) mindegyik frakció négy-négy új egységet kapott. A legfontosabb, hogy mindegyik frakció kapott egy NAAAGY egységet. A szovjeteké a Reaper, ami át tud alakulni Reaper Turretté; a szövetségeseké a Harbinger Gunship, ami tud teleportálni és nagyon jó a tűzereje; a japánoké pedig a Steel Ronin. EzenkÃvül még olyan nyalánkságok is megjelennek, mint a japánok gigaerÅ‘dje, ami át tud alakulni lézert köpÅ‘ fejjé; a szovjetek Grinder nevű egysége, amely olyasmi, mint a World of Warcraftban a Meat Wagon, ugyanúgy forgó pengék vannak az elején és nagyon legyÅ‘zhetetlen; a szövetségesek krio-légionáriusa, aki le tudja fagyasztani az ellene törÅ‘ket - nagyon hasznos unit, a Jurikómat sokszor elkapták, elég nehéz tÅ‘le menekülni. Szóval lehet itt jókat találni.
KihÃvások
A harmadik lehetÅ‘ségünk a KihÃvás mód, amelyben 50 pályán, több parancsnokkal aprÃthatjuk az ellent, akiket az alapjátékból már ismerhetünk. (Mindegyiknek különbözÅ‘ tulajdonságai vannak.) ElÅ‘ször csak az alapegységekkel játszhatunk, késÅ‘bb bÅ‘vül az arzenálunk, ahogy sorra nyerjük a csatákat. Kétféle kihÃvás létezik, elsÅ‘dleges és másodlagos, gondolom, a nevük alapján könnyen kitalálható, hogy melyik a fontosabb. Bárhányszor gyÅ‘zünk, új kihÃvásokat unlockolhatunk. Ami még fontos, hogy a harc növeli a kreditünket, amit késÅ‘bb akkor használhatunk fel, ha csata közben villog a megfelelÅ‘ ikon.
Legvégül pedig a szokásos Ütközet (azaz skirmish) mód szerepel, amelyben harminc pályán mutathatjuk be, hogy mi vagyunk a csata istenei. Minthogy csak az AI ellen játszhatunk, ez egy idÅ‘ után unalmas lehet.
Összességében véve szórakoztató RTS az Uprising, jól elvoltam vele, bár az átvezetÅ‘ videókban szereplÅ‘ szÃnészek eszméletlen modorosságát sajnos sosem fogom megbocsátani. (Esküszöm, ugyanÃgy szerepeltünk mi is az általánosban, amikor a művházban kellett bemutatnunk a Lúdas Matyi c. örökbecsűt.)
86%
Nem egy nagy hűha, nem sokat tett hozzá az alapjátékhoz, de egy ideig el lehet vele szórakozni.