Félidőhöz ér a Rainbow Six: Siege negyedik évének első szezonja, az Operation Burnt Horizon, ezért a Ubisoft megnézte, hogy állnak most a karakterek a platina és gyémánt szinteken látott győzelmi rátát és választások számát tekintve.
Bár Gridlockot kevesen választják, és Mozzie sincs az öt legnépszerűbb között, őket az Y4S1.3-as frissítés még nem fogja megváltoztatni. Ellenben Lion megkapja a régóta várt módosításokat: mostantól nem körvonal, hanem egy piros jel jelzi majd az ellenfelek pozícióját (három pingelés lesz 1 másodperces eltéréssel), a védők csak 1,5 másodperccel a drón aktiválódása előtt kapnak jelzést, a scannelés 2 másodpercig tart 4 helyett, az újbóli használatig 15 másodpercet kell várni 27 helyett, és 3-szor lehet használni egy körben. Elvileg így már nem lesz aránytalanul erős a karakter, de haszontalan sem.
Capitao füstjének sebzése 19-ről 12-re módosul, de a hatótere nagyobb lesz, és 2 másodperc alatt éri el a maximumot. A nyilak 10 méteren át egyenesen repülnek, utána elkezdenek fokozatosan zuhanni.
Nomad Airjabjeinek aktiválása után hang hallatszik, illetve lecserélik Claymore-ját villanógránátokra.
Ying Candela gránátjai fordítva működnek, azaz minél tovább tartjuk őket kézben, annál hamarabb robbannak fel.
Kaid TCSG12-jéhez 51 lőszer jár, AUG-A3-ának sebzése pedig 33-ra nő.
Maestro kamerái félig kinyílnak, ha EMP gránát vagy Twitch drónja megpiszkálja őket.
Blitz ritkábban villanthat, 2 helyett 7 másodpercenként.
IQ pedig látni fogja Echo-t, ha épp drónozik.
Szót ejtettek Doc, Rook, illetve Ash nemrég életbe léptetett változtatásainak hatásáról is. Mind az MP5 erejének csökkentése, mind az ACOG elvétele jó döntésnek bizonyult, kevesebb játékos választja ezeket a karaktereket (ez volt a cél), de még így is erősek és népszerűek maradtak.
Nem tudni még, mikor jön a frissítés, de számíthatunk arra, hogy hamarosan. A grafikonokat, amik az egyes karakterek népszerűségét és hatékonyságát mutatják, itt találjátok. Szegény Clash még Tachankát is alul tudta múlni.