Amikor a Blizzard elkezdte ígérgetni, hogy áttervezi a loot-rendszert, akkor nem arra voltunk felkészülve, amit tegnap este a fejlesztők elmagyaráztak. Teljesen átdolgozták a tárgyak megszerzésének és fejlesztésének módját: mindenki könnyebben fog hozzáférni a mókásabb cuccokhoz, és tetszés szerint finomíthatja majd azok tulajdonságait. A Tempering és a Masterworking átadja a múltnak a mostani rendszert, sokkal komplexebb megoldást kínálva helyette.
Egyrészt a jövőben az olyan tárgyak, amelyek intelligence vagy strength bónuszokat kínálnak, csak olyan kasztoknak eshetnek majd, amelyek a legjobban profitálnak az adott bónuszból. Ez azt jelenti, hogy egy Sorcerer például nem fog olyan kesztyűt kapni, amelyen strenght statisztika van. Másrészt a Unique kategóriás cuccok már World Tier 1-től is eshetnek, és az Uber Unique cuccok 55 szint feletti szörnyekből is előkerülhetnek.
A lényeg tehát, hogy már a játék korai szakaszában hozzáférhetünk a játékstílust definiáló loothoz, ráadásul a Legendary és Unique kategóriás holmikkal kereskedhetünk is majd.
Ami a tárgyak fejlesztését illeti, a Tempering segítségével hozzáadhatunk affixeket (érdekes extra változókat) a cuccainkhoz. Ehhez ugyan különböző kézikönyveket kell majd leadnunk a kovácsnál, de ezekből a könyvekből lesz nálunk bőven: minden dobhatja őket, így csak gyilkolnunk kell értük. Ha végeztünk a Temperinggel, akkor mehet a Masterworking, ahol fejleszthetjük a tárgyon lévő bónuszokat. A két új fejlesztési rendszert együtt használva teljesen testreszabhatjuk majd a felszerelésünket, és megalkothatjuk a karakterünknek megfelelő fegyvereket és páncéldarabokat.
Mindezeken túl új tartalmak is jönnek. Érkezik Andariel, egy új boss, aki osztozik Duriel-loot tábláján, mellette pedig befutnak új Tormented bossok, akik nagyobb eséllyel dobhatnak Uber Unique tárgyakat és garantáltan hozzád vágnak majd egy Resplendent Sparkot (ebből 4 kell, ha össze akarsz rakni magadnak egy Uber Unique-ot), amikor először ölöd meg őket. A Pit of Artificer is megnyílik, ami egy véletlenszerűen épített dungeon emelt nehézséggel, és ahol crafting alapanyagokért és más tárgyakért grindolhatunk.
A rengeteg változtatás mellett sajnos rossz hírt is hozott a csapat: a Season 4 csak május 14-én érkezik. A PTR tesztelés április 2-án indul, amit április 9-ig fenn akarnak tartani az adatgyűjtés kedvéért. De nézzük a jó oldalát, így legalább lesz idejük végigtrappolni a kampányon azoknak is, akik arra várnak, hogy a Diablo IV végre bekerüljön a Game Passbe.