A mától kapható 2012/07-es GameStar hírrovatát nyitó belemenős cikkben a freemium diadalának egyre valószínűbb bekövetkeztét boncolgatjuk a várható következményekre is kitérve. Ehhez szervesen illeszkedik a Sony Online Entertainment fejének néhány jövőbe mutató nyilatkozata.
John Smedley úgy véli, hogy a free2play üzleti modell remekül passzol a PlayStation 3 konzolhoz, hiszen a havidíjról mikrotranzakcióra átállt DC Universe Online aktív játékosainak 70 százaléka PS3-ról jelentkezik be. Ezzel, valamint az idén hároméves Free Realms és a CCP által fejlesztett Dust 514 játékokkal vitathatatlanul bebizonyítják, hogy az ingyenes játékoknak igenis van helyük konzolon.
Smedley a free2play modellt tekinti a szabad piaci verseny evolúciós végpontjának a videojáték iparban, s ezt azzal indokolja, hogy a játékok közötti versenyben semmi más nem fog dönteni, mint a minőség, míg a hagyományosan forgalmazott címek esetében jórészt a marketing határozza meg, hogy kiből lesz vásárló, és kiből nem.