Mivel keveset tudunk róla, nehéz hova tenni a Project Scorpiót. A Microsoft a bejelentéskor elmondta, hogy a játékkínálat nem különbözik majd az Xbox One-ostól, ami Scorpión fut, az One-on is, és fordítva.
Ugyanakkor érdekes az, amit Thomas Mahler, az Ori and the Blind Forest készítője írt a NeoGAF-en. Szerinte ugyanis a Microsoft év végén debütáló gépére úgy kell tekinteni, mint egy következő generációs masinára, ami visszafelé kompatibilis. A PlayStation 4 Próról nem gondolja, hogy valódi előrelépésnek számít a sima PS4-hez képest, de a Scorpiónál tényleg érezhető lesz a különbség. Szó esett arról (ezt egyébként Phil Spencer, az Xbox részleg fejese is igyekszik mindig nyomatékosítani), hogy mostantól az lesz a természetes, hogy ha generációváltás történik, nem kell lemondani korábbi játékainkról.
A napokban elterjedt az az infó, hogy a Scorpio papíron négy és félszer olyan erős lesz, mint az Xbox One. 6 teraflopos GPU-val, Jaguar alapú CPU-val, négyszer akkora L2 cache-sel és az Xbox One-tól eltérő RAM architektúrával érkezik. Ezt a Digital Foundry elemezte ki jól az alábbi videóban, ha értettetek bármit az itt leírtakból, mindenképp nézzétek meg.
Mit gondoltok, felboríthatja a játékvilágot a Project Scorpio?