Hirdetés

Így hoz ki szinte minden játékból többet a PS4 Pro új szoftvere

|

Eddig több játékban gyakorlatilag semmilyen grafikai javulást nem kaptunk, ha PlayStation 4 Pro gépünket nem egy 4K-s tévére kötöttük, a legújabb szoftver viszont ezen is javít majd.

Hirdetés

Sokan tették fel a kérdést a PlayStation 4 és az Xbox One X megjelenésekor, hogy van-e értelme az új konzolra váltaniuk, ha nem terveznek 4K-s tévét szerezni hozzá. Erre a leggyakrabban azt a választ kaphatták, hogy a magasabb felbontású kép leskálázásával jobb minőségű képet kaphatnak, de ez a PlayStation 4 Pro esetében sok játékra nem volt igaz. A legújabb szoftverfrissítéssel viszont adott egy kerülőutat a Sony.

Hirdetés

Számos játék egyszerűen annak fényében választja meg a renderelés felbontását, hogy milyen felbontású képernyőre van kötve a konzol. Az 5.5-ös PlayStation fimrware-ben (ami jelenleg a bétatesztben kipróbálható) viszont megérkezik egy általános supersampling-opció, amivel a rendszer átveri a játékot és elhiteti vele, hogy egy 4K-s kijelzőre küld képet, majd ezt skálázza le a PS4 Pro 1080p-re. A feature-t alaposan megvizsgálta a Digital Foundry csapatait és az alábbi videóban meg is osztották tapasztalataikat. Ebből kiderül, hogy például a FIFA 18, vagy az Assassin's Creed: The Ezio Collection esetében hibátlanul működik a megoldás, de sajnos néhány játékban valamilyen árat kell fizetnünk a fűrészfogas élek eltüntetéséért.

A Rocket League-ben például le kell mondnunk a Full HD felbontás esetében bekapcsolt ambient occlusion és motion blur effektekről, a The Last Guardian és a Call of Duty: Black Ops III esetében pedig a frame rate nem a legjobb a 4K-ról leskálázott kép esetében. Az olyan játékok esetében, mint a Dishonored 2, vagy a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, ahol nem 2106p-ben, hanem mindössze 1440p-ben renderel a PS4 Pro a 4K-s módban, nem annyira éri meg a supersamplinget választani, ugyanis nem javul igazán sokat a Full HD-s felbontású végeredmény.

Digital Foundry csapata kiemelte, hogy a másik 4K-s konzol, az Xbox One X esetében a gép szoftvere szándékosan nem árulja el a játéknak, milyen kijelzőre van kötve a konzol, így a fejlesztőknek mindenképpen a játékbeli opciók között kell megjelenítenie a különböző képernyőkre vonatkozó beállításokat, így a supersampling ott az első naptól kezdve működött minden cím esetében.

Ti fogjátok használni az új opciót?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)