Ha van valami, amiről reméltem, hogy az új generáció maga mögött hagyja, az az érintőgomb. Pakolászás, takarítás közben valahogy mindig sikerült hozzáérnem az Xbox 360-am lemezkiadó gombjához, alkalmanként általában többször is, és olykor az ember szívesen kitépné a konzolból azt az alkatrészt, ami bekapcsoláskor a kedves kis csilingelő hangot adja.
Viszont hiába, hogy az Xbox 360 E változatán újra mechanikus gomb volt, az Xbox One bekapcsológombja megint érintős lett, ahogy a PlayStation 4 bekapcsoló és lemezkiadó gombja is. Ez utóbbihoz mondjuk már nehezebb véletlenül hozzáérni, de nekem nyilván többször sikerül, mint amennyiszer szeretném. A nemrég bejelentett CUH-1200-as változat viszont megoldja ezt a problémát, mint arról pkns_marine, az egyik első boldog tulajdonos beszámolt Twitteren.
Amit hivatalos forrásból tudtunk, az az, hogy a konzol 10%-kal könnyebb és 8%-kal energiatakarékosabb lett, illetve lecserélték a fényes HDD-fedelet mattra (viszont mint kiderült, mivel a két alkatrész alapvetően megegyezik, vissza lehet cserélni). Ami új információ, hogy a gombok mechanikusak lettek, és a hátsó portokat összekavarták (lásd alább).
CUH-1200、背面の探知位置が変更されてた。あとボイドシールで隠してるネジの個数も4つから2つに減ってる。 pic.twitter.com/aUZkJmHzbP
— まりん (@pkns_marine) June 26, 2015
pkns_marine mérései szerint a tényleges fogyasztás 18%-ot csökkent, a korábbi konzol 148,6W-ot, míg az új 122W-ot fogyasztott Dragon Quest Heroesozás közben; készenléti állapotban, letöltés közben pedig 58-at. A konzol alapvetően halkabb is, viszont a ventillátorok hamarabb ugranak fel maximális sebességre.
Ezek alapján egyértelmű, hogy ha a CUH-1200 a boltokba kerül, mindenképp érdemes inkább azt választani, de a különbségek igazából elhanyagolhatók, az se érezze rosszul magát, akinél egy korábbi kiadás van, vagy ahhoz jut hozzá.