Viszonylag megkönnyíti a PlayerUnknown's Battlegrounds fejlesztése körüli helyzetet, hogy a játékot az Unreal motorral készítik. Többek között ennek is köszönhető, hogy nem fogják évekig Early Access bilétával árulni, ellentétben a hasonló túlélős, multis címekkel.
"Megnézed a Daybreaket vagy a Bohemiát, akik a saját motorjaikkal dolgoznak, és ez iszonyatosan megnehezíti az egészet."
Brendan Greene, a PUBG kreatív rendezője mesélt a fejlesztés körülményeiről az RPS-nek adott interjújában.
"Azt hiszem, hogy a ForgeLight motor van vagy 10 éves. Persze fejlesztettek azóta rengeteget, de az alapjaiban még mindig az Arma alapja, ami pedig már 15 éves. A DayZ-hez új motor készül, ami pedig komoly időbe kerül."
A PUBG nem küzd ilyesmivel, így nem is fog sokáig a korai hozzáférésű játékok között várakozni, ellentétben például a DayZ-vel, aminek a motorját már százféleképp módosították. Pontosan emiatt a fejlesztők nagy része a motor szerelésén dolgozik, ami szintén nem igaz a PUBG-ra.
"Az emberek azt mondják, hogy ez a játék nem lesz kinn 6 hónapon belül. Kihívás elfogadva! Garantálom, hogy 6-7 hónapon belül kibújunk az Early Access alól. Itt már a csapat becsületéről van szó. Kész leszünk a játékkal 6 hónap alatt."
Ilyen tökös válasz után reméljük is, hogy PlayerUnknownék be tudják majd fejezni a projektet, különben Brendant felnyársalja a /r/PUBATTLEGROUNDS/ közössége.