Az Obsidian most épp a The Outer Worlds-szel tarol, de sajnos nem minden játékuk lett sikeres. A Pillars rendezője szerint csapatának át kell majd értékelnie a sorozat alapjait, ha nekiállnak egy harmadik felvonásnak. Josh Sawyer szerint ugyanis a Pillars of Eternity II: Deadfire nem az volt, amire a közönség vágyott.
Változtatásokra lesz szükség, mivel az eladások alacsonyak voltak, és ez jelez valamit. Szerinte hiába kritizálták sokan a folytatás sztoriját és a nem túl komoly kihívást, nem ez volt a valódi oka a gyenge teljesítménynek. Abban sem hisz, hogy a körökre osztott harcrendszer hiánya lett volna a probléma.
"Nehéz megmondani, hogy egy folytatás miért fogy rosszabbul, ha mindkét részről kedvező kritikák születtek. Lehet, hogy az első játék kielégítette a meglévő közönség igényét, és egyszerűen nem érdekli őket egy második kör? Lehet, hogy kevesebben tudtak a folytatás létezéséről? Lehet, hogy a kedvező kritikák és az erős eladások ellenére az emberek valójában nem szerették annyira az elsőt sem? Lehet, hogy mindezek együttese az ok."
Sawyer elmondta, hogy ugyan a körökre osztott rendszerrel működő Divinity: Original Sin II jobban fogyott, mint a Deadfire, közben a valós idejű harcot használó Pathfinder is jobban teljesített.
"Nem vagyok biztos abban, hogy mi az ok, ezért vagyok kicsit óvatos egy folytatás tervezésével kapcsolatban. Nem tudtam azt adni a közönségünknek, amire vágyott, és anélkül, hogy megérteném a miérteket, az egész csak találgatásokba és próbálkozásokba fulladna."
A Pillars of Eternity első része idén nyáron jelent meg Nintendo Switchre, a port pedig olyan pofásra sikerült, hogy sokan újra beleugrottak a kalandba.