A Pillars of Eternity II: Deadfire egyes RPG-veteránok számára nem tartogat sok kihívást, sőt valakinek még fél óra sem kellett a végigjátszáshoz.
A Classic, Relaxed és a Story nehézségi fokozatok nem arról szólnak, hogy a játékosok szenvedjenek a továbblépésekkel, de sokaknak a két legnehezebb, a Veteran és a Path of the Damned is séta a parkban, így szinte adta magát a dolog, hogy lesznek modderek, akik feljebb csavarják a nehézséget.
Az alapjátékban a level scaling legfeljebb négy lehet, vagyis az ellenségek maximum négy szinttel erősödnek. Tehát ha 20-as szintű karakterünkkel egy 10-es szintű ellenségbe botlunk, az legfeljebb 14-es erősségű lesz. A Deady Deadfire mod a négyes limitet kilencre emeli, tehát az előbbi példa alapján már 19-es szintű ellenséggel nézünk szembe. A boss fightok során a kiemelt karakterek plusz két szintet kapnak, hogy még több kihívás legyen legyűrni őket.
A mod az ellenségek életerejét is növeli 20-30% százalékkal, a party játék során pedig 28%-kal kevesebb XP-t adnak a teljesített küldetések. És ez mind csak a mod normál nehézsége, ugyanis a hardcore verzió még több extra szintet és életerőd ad az ellenségeknek, illetve még kevesebb XP-t lehet szerezni. Azt még fontos tudni, hogy a modot a Veteran és Path of the Damned nehézségi szintekhez készítették, és csak akkor működik, ha a level scalinget "upwards only" opcióra állítjátok.
A Deadly Deadfire modot ezen a linken keresztül szerezhetitek be, a telepítési útmutatót szintén itt találjátok.