Minden cégnél vannak nehezebb időszakok és olyan esetek, amikor a vezetőség rossz döntéseket hoz. Nincs ez másként a Microsoftnál sem, amely nagy harcokat vív a riválisával, a Sonyval, de mivel konzoleladások tekintetében lemaradt, ezért inkább más üzleti stratégiákkal próbálkozik (mint a szolgáltatások erősítése, a felhő alapú játék vagy a más platformok felé való nyitás).
A Microsoft komoly erőforrásokat tol a videojátékos részlegébe, hogy az működjön, nemrég felvásárolta az Activision-Blizzardot (előtte pedig a Bethesdát), amitől természetesen azt várja a vállalat, hogy minél előbb megtérüljön, ennek súlya pedig a Microsoft Gaminget irányító Phil Spencer vállát nyomja.
A vezérigazgató nemrég a PAX West vendége volt, a Story Time with Phil Spencer nevű panel keretében beszélt arról, hogy milyen lehetőségeket szalasztott el a múltban az Xbox berkein belül, és két nagyobb példát is felhozott. Az egyik ilyen a Destiny volt: a Bungie először az Xboxnál próbálkozott, mielőtt az Activisionhöz ment volna vele. Spencer összehasonlította a házon belüli Halóval, és elmagyarázta, hogy kezdetben nem igazán jött be neki a koncepció, mivel nem egy "nagy PvP-játékos". A véleménye azonban fokozatosan megváltozott, amikor kijött a játék második kiegészítője, a House of Wolves, aminek a hatására igazán rákattant a lövöldére, de akkor már késő volt.
Hasonló történt a Guitar Hero esetében is. Spencer eleinte úgy érezte, hogy nem fog működni a koncepció, túlságosan szürreálisnak hangzott a közvetlenül a konzolhoz csatlakoztatott játékgitár és a játékmenet is. Amikor a Harmonix elnöke, Alex Rigopulos előadta, hogy műanyag hangszereket gyártanak a játékhoz és zeneszámokat adnak majd el hozzá, így reagált:
"Tényleg? Tényleg azt gondoljuk, hogy ez működni fog?"
A formula végül bejött, amit viccelődve úgy reagált le Spencer, hogy "játszottak vele néhányan". Kijelentette, hogy az ezekről való lemondás élete legrosszabb döntései közé tartoznak, néha borzalmasan mellényúlt, ugyanakkor már nem rágódik rajta: elmondása szerint nem az a megbánós típus, és ahelyett, hogy frusztráltan visszatekingetne a múltba, inkább igyekszik a jövőbe tekinteni, és pozitívan értékelni a dolgokat, amiket csinálnak. A Destinyhez hasonló sikerjátékok esetében ez azt jelenti, hogy ünneplik az olyan stúdiókat, mint a Bungie.
Alább visszanézhetitek a teljes beszélgetést, ha kíváncsiak vagytok a további részletekre:
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.