A Persona 3 Reload: Episode Aigis a Persona 3 FES remake-jének folytatása. A DLC az eredeti megjelenésében The Answer című fejezetét hozta vissza felújított formában, de ez egy picit nehéz helyzetbe hozott a teszt megírásakor. A sztori konkrétan az alapjáték vége után játszódik, és annak következményeivel próbál megküzdeni. Lehetetlen belemenni a részletekbe a P3 zárszavának felemlegetése nélkül, így hatalmas spoiler figyelmeztetés innentől minden olvasónak. Ha még nem fejezted be a Persona 3 egyik verzióját sem, akkor fuss innen messzire, és gyere vissza azután, hogy megmentetted a világot.
Most hogyan tovább?
A Persona 3 Reload egy klasszikus JRPG csoda remake-je volt, aminek üzenete a halál körül forgott. Hogyan nézel szembe a halandóságod valóságával egy olyan világban, amit a legkevésbé sem érdekel a sorsod? Hát barátokkal az oldaladon. Ugyanakkor hiába vagy együtt a szeretteiddel, hiába húzod magadra a lázongó bátorság látszatát, a kaszás előbb-utóbb utolér. A Persona 3 csapatának meg kellett tapasztalnia, hogy hiába az összetartás, a szeretet és a kihívások feletti győzelem, mégis elvesztettek valakit: a főhős meghalt a történet végén. A diszfunkcionális csapatunk központi pillére bedőlt, és mindenkire rászakadt a halandóság valóságának másik oldala, a gyász.
Mindenki máshogy birkózik meg ezzel a folyamattal, amit a S.E.E.S. csapata nagyon szépen illusztrál. Yukari nem akar találkozni többet a haverokkal, mert csak emlékeztetik őt a főszereplő hiányára. Mitsuru adminisztratív munkával és a társaság összerázásával próbálja átvészelni a napokat. Aigis, a csapat androidja (és az Episode főszereplője) még náluk is rosszabbul tűri a helyzetet: ő egyenesen le akar kapcsolni azután, hogy a karakterünk meghalt a karjai között.
A The Answer vagyis a Reloadban Episode Aigis néven játszódó sztori arra szolgál, hogy segítsen nekünk, és a karaktereknek átvergődni a gyász fokozatain, és új kihívások támasztásával segíteni ezt a terapeutikus folyamatot. A sztori maradt a régi: egy-egy nagyobb karakterközpontú jelenetet leszámítva, egy lineáris történetet kapunk, ami mellőzi az alapjáték napokra bontott struktúráját és nyílt városát, és lábunk alatt megnyílt nagy dungeonre és a kollégiumunkra koncentrál. A szereplőink össze vannak zárva, és ugyanúgy kénytelenek átvergődni az érzelmeiken, mint a 2000-es évek közepén. A gond csak az, hogy ennek a folyamatnak a menete sem változott sokat.
A keserűség alatt
A csapatunk próbálja titkolni a P3R végének érzelmi hatásait, de ez csak addig tart, amíg egy hatalmas dungeon meg nem nyílik a kollégium alatt, és a srácoknak fel nem tűnik, hogy megállt az idő. A világ megakadt egy állandó március 31-ben, a kolesz ajtajai teljesen lezártak, és mindez csak akkor fog változni, ha a S.E.E.S. tagjai újra előveszik a fegyvereiket, personáikat, és kitakarítják a mélység szörnyetegeit. Itt kezdődik a Persona 3 Reload - Episode Aigis legnagyobb problémája: minden maradt a régi.
Ugyan velünk van minden mechanikai finomítás, és újdonság, ami a Reloadban megvolt, de az Episode Aigis még mindig egy 200 szintes menetelés procedurálisan generált folyosókon, ahol körökre osztott harcokat vívunk átszínezett ellenfelekkel szemben. A menetelést sztorijelenetek törik meg, melyeket gyönyörű átvezetők és mesterien eljátszott szinkronmunkák kísérnek, de ezek sajnos nem segítenek, amikor 20 órán keresztül darálunk. A Persona 3 Reload harcrendszere még mindig hibátlan, és a tálalás is elsőrangú, de ugyanaz a probléma itt, mint 2007-ben volt: van egy nagyon jó sztori, amit sajnos aláás egy túl száraz játékélmény.
A jó hír, hogy a Persona 3 Reload után a fejlesztők figyelték a közösség kritikáit és azok fényében léptek tovább. Rengetegen nehezményezték, hogy a remake még a magasabb szinteken is túl könnyű, így az Episode Aigisra feltekerték a sebzést, az életpontokat, és kiokosították a szörnyeket. A DLC egy tényleges kihívást jelent veteránoknak és újoncoknak egyaránt, de az eredetivel ellentétben itt van egy szuperkönnyű sztorimód is azoknak, akik olyan gyorsan túl akarnak esni a harcokon, amennyire csak lehet.
Aki szereti az SMT játékok mechanikáit, az élvezni fogja a DLC-t, már csak azért is, mert még Normal nehézségi szinten is szét fogja rúgni az emberek hátsóját. A többiek viszont valószínűleg ugyanúgy letesznek majd erről félúton, mint annak idején. Az Episode Aigis egy nagyon fontos üzenetet hordoz könnyfacsaró pillanatokkal, de azok olyan mélyen vannak elásva, mint az Abyss of Time főellensége. Mi a DLC-t csak a legkeményebb rajongóknak tudjuk ajánlani, akik viszont biztosan nagyon fogják élvezni a Reload mechanikáival megcukrozott darálást.