Az iparág nagyjait tömörítő PC Gaming Alliance eddig túl sokat nem tett márciusi megalakulása óta, most azonban a Games Convention alkalmával egy előadás keretében számoltak be a Horizons jelentés eredményéről. A PCGA elnöke, Randy Stude bejelentette, hogy a tavalyi év során 10.7 milliárd dolláros üzletet jelentettek a pc-s játékok. A szervezet oldalán elérhető sajtóközlemény szerint a forgalom kisebb hányadát, mintegy 30%-át tették ki a hagyományos, dobozos játékok, s a bevételek többsége az ázsiai online piacról csordogált a kasszába.
Globális szinten a dobozos játékok mintegy 3.1 milliárd dollár (USA 911 millió), az online játékok 4.8 milliárd, a digitális terjesztés 2 milliárd, míg a weblapokon, portálokon és játékokban elhelyezett reklámok további 800 millió dollár forgalmat generáltak.
Stude szerint az elemzés kimutatta, hogy az ipar ezen ága sokkal erősebb, mint azt a laikusok, és sokan a hozzáértők közül gondolták volna. Egyértelmű az online piac évről évre növekvő dominanciája.
A DFC Intelligence elemzője, David Cole szerint még bőven van lehetőség a növekedésre. Az új üzleti modellek révén a PC megőrizte vezető pozícióját nem csak a felhasználók számának tekintetében, hanem az összes többi platformmal összevetve a forgalmat illetően is.
A legnagyobb ereje a felhasználók demográfiai (felhasználók kora) és földrajzi (felhasználók lakóhelye) sokszínűségében rejlik. A növekedés kulcsa pedig a szélessávú internet-kapcsolatok egyre gyorsuló ütemben növekvő penetrációja.
A jelentés maga teljes pompájában hivatalosan csak a PCGA tagjai számára elérhető, így nézzétek el nekem, hogy nem sikerült még rátennem a praclimat. De tudjátok, ami késik, hamar eljön.