Kedvenc iparági elemzőnk, Michael Pachter úr (elsőre kicsit figyelmetlenül Pratchett-et írtam, sokat nem tévedtem volna ő is nagy mesemondó hírében áll) arra a korszakalkotó megállapításra jutott, hogy a nem Sony és a Microsoft az első számú haszonélvezője a használt játék blokkoló rendszernek.
Hármat találhattok, hogy kinek áll ez igazán érdekében. Naná, hogy az Electronic Artsnak és az Activisionnak. Amennyiben sikerül kiiktatniuk a használt játékokat a képből, ez a két kiadó hatalmasat fog kaszálni, hosszú éveken keresztül magasan tudják tartani az árakat, ráadásul folyamatos bevételhez jutnak a Modern Warfare és a Fifa fanboyok zsebének kiszipolyozásából. Na de ki lesz az igazi vesztes? Természetesen a játékosok (nincs játékcserebere, havernak sem adhatjuk kölcsön a már nem használt stuffot, sőt még a sarki konzolboltba se vihetjük be, hogy párezer forintért beszámítsák az új játékunkba). A következő vesztes meg azok a kereskedelmi láncok, aki jelen pillanatban iszonytató haszonkulccsal adják el a használt játékokat. És ez még mindig nem tetszik a fejlesztőknek és a kiadóknak érthető módon.
A Sony és a Microsoft meg szépen őrlődik a malomkövek között, mivel egyrészt szeretnék ők is élvezni a játékaik után keletkező bevételeket, de a kereskedőkkel sem szeretnék összerúgni a port, mivel megtörténhet, hogy egy öntudatosabb lánc egészen egyszerűen nem teszi ki a polcra az új konzolt és az nem jut el a vásárlókhoz. Nincsenek könnyű helyzetben, kíváncsi vagyok mit fognak kitalálni, hogy megoldják ezt a megoldhatatlannak tűnő problémát. Vélemény?