Scott Mercer egy komolyabb fórum posztban mesélt a meccskereső rendszerről. Elmondása szerint február 1. és május 28. között a kompetitív Overwatch játékosok alig 16 százaléka játszott szólóban, de a meccskereső ezeket a szóló játékosokat az esetek 73 százalékában más szóló játékosokkal/ellen rakta össze.
Ez egy nagyon szép eredmény egy flex alapú meccskeresőtől, ráadásul mint kiderült, ezeknek a mérkőzéseknek a nagy részében úgy sikerült összerakni a meneteket, hogy mindkét oldal 50 százalék körüli győzelmi eséllyel indult. A győzelmi esélyeket a rendszer a játékosok korábbi teljesítménye alapján számolja ki.
"Amikor összerakja a meccset, akkor kiszámol egy győzelmi esélyszázalékot, ami a jelentkezett játékosok Skill Ratingjéből jön össze. Ha a mérkőzésben az egyik oldalnak nincs legalább 40 százalékos esélye, akkor egyszerűen nem indítja el a meccset."
A megoldás nem köt kompromisszumokat 20 százalékos kilengésen túl, hogy elkerülje az egyoldalú mérkőzéseket. Ennek köszönhetően picit hosszabbak a meccskereső idők, de legalább a menetek szórakoztatóbbak lesznek.