Hirdetés

Overwatch - így működik valójában a matchmaking rendszer

|

A csapat egyik vezető dizájnere megosztotta velünk, hogy hogyan is működik a meccskereső logikája, és milyen eredménnyel működött az elmúlt hónapokban.

Hirdetés

Scott Mercer egy komolyabb fórum posztban mesélt a meccskereső rendszerről. Elmondása szerint február 1. és május 28. között a kompetitív Overwatch játékosok alig 16 százaléka játszott szólóban, de a meccskereső ezeket a szóló játékosokat az esetek 73 százalékában más szóló játékosokkal/ellen rakta össze.

Hirdetés

Ez egy nagyon szép eredmény egy flex alapú meccskeresőtől, ráadásul mint kiderült, ezeknek a mérkőzéseknek a nagy részében úgy sikerült összerakni a meneteket, hogy mindkét oldal 50 százalék körüli győzelmi eséllyel indult. A győzelmi esélyeket a rendszer a játékosok korábbi teljesítménye alapján számolja ki.

"Amikor összerakja a meccset, akkor kiszámol egy győzelmi esélyszázalékot, ami a jelentkezett játékosok Skill Ratingjéből jön össze. Ha a mérkőzésben az egyik oldalnak nincs legalább 40 százalékos esélye, akkor egyszerűen nem indítja el a meccset."

A megoldás nem köt kompromisszumokat 20 százalékos kilengésen túl, hogy elkerülje az egyoldalú mérkőzéseket. Ennek köszönhetően picit hosszabbak a meccskereső idők, de legalább a menetek szórakoztatóbbak lesznek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)