Öt játék, ami szerintünk bukni fog
Gotham Knights - 2022-re halasztva
Batman-játék, de Batman nélkül? Bátor vállalás ez, pláne úgy, hogy a DC egyéb hősei közül kevesen jutottak el a mainstreamig, és ugyan Robin neve sokaknak mond valamit, Nightwing, Batgirl és Red Hood nem annyira ismertek.
Ez csak egy a számos olyan rossz előjel közül, amik miatt úgy gondoljuk, hogy a Gotham Knights nem arat sikert. Nem túl biztató, hogy az a WB Games Montréal dolgozik rajta, amelyik az Arkham sorozat leggyengébb részét, az Arkham Originst szállította legutóbb; hogy az Arkham-szériától különálló, új történetet mesél el; és az sem, hogy bár négy főszereplő van, a játékmenetet egyetlen játékosra tervezték, akihez legfeljebb egy másik csatlakozhat. Bár nem erőltetik bele a live service-t, a játékmenetet bemutató előzetes alapján lootolásra, sok ütést kibíró, szinttel rendelkező ellenfelekre számíthatunk, ami sokakat már most elijesztett. Vajon a megjelenésig meg tudja győzni a csapat a játékosokat, hogy megérdemel majd egy esélyt a Gotham Knights?
Aliens: Fireteam Elite
Halványan emlékszünk még az Aliens: Colonial Marines csúfos bukására, és azóta várjuk, hogy valaki megmutassa, hogyan lehet egy jó, a népszerű univerzumban játszódó kooperatív shootert csinálni. Nem lehetetlen, hogy ez pont a Cold Iron Studiosnak fog sikerülni. A csapat 2021 nyarán szeretné kiadni háromfős kooperatív lövöldözős alkotását, de van még mit bizonyítania a Fireteamnek.
Xenomorphok hadait ölhetjük majd halomra négy, egyenként három küldetésből álló kampány során, ráadásul 20 különböző ellenféltípussal kell megküzdenünk, és öt eltérő kaszt közül választhatjuk ki a számunkra leginkább szimpatikusat. Akik a horror-aspektust szerették az Alien filmekben, azok csalódni fognak, és kétségeink vannak afelől is, hogy a tartalom mennyisége kielégítő lesz - a gameplay demóban bemutatott küldetést 30 perc alatt teljesítették, ami, ha a többi is ilyen hosszú lesz, azt jelenti, hogy a játék kb. 6 órányi szórakozást kínál alapjáraton, aztán legfeljebb a nehézségi szinteken való lépkedéssel lehet többet kisajtolni belőle.
Dying Light 2 2022-re halasztva
Példás, ahogy a Techland a Dying Lighttal bánt, mely bár hat éve jelent meg, még mindig érkeznek hozzá új tartalmak. Az eddigi előzetesek és infók alapján a Dying Light 2 is nagyon jónak tűnt - egy az eredeti játéktérnél négyszer nagyobb városban játszhatunk, hangsúlyosabb lesz a sztori, döntéseink következtében komplett városrészekre kerülhet lakat, és új eszközöket is kapunk a zombik ledarálásához.
Csak hát a mérleg másik oldalán ott vannak a botrányok: Chris Avellone távozása, illetve a beszámolók arról, hogy a vezetőség inkompetens, a fejlesztés kaotikus, és már senki nem tudja, milyen lesz a végeredmény. A játékmenetet utoljára 2019 augusztusában láthattuk, azóta csak halasztásról, problémákról hallani, és nagyon úgy tűnik, hogy ha lesz is ebből valami, nem idén. Kívánjuk, hogy minden rendbe jöjjön, nagy kár lenne, ha a lengyel játékfejlesztés egyik zászlóshajója elsüllyedne.
Ghostwire: Tokyo 2022-re halasztva
A Resident Evil atyja, Shinji Mikami által vezetett Tango Gameworks két ízben bizonyította, hogy ért a horrorhoz: a két The Evil Within játék ugyan nem lett tökéletes, de rossz sem. A Ghostwire: Tokyo viszont más lesz, és egy kicsit tartunk attól, hogy újító játékmenete nem fogja sokak tetszését elnyerni.
A harc például "a karate és a mágia ötvözete", kézmozdulatokkal kell majd varázslatokat használnunk, hogy legyengítsük Tokióban tanyázó szellem-ellenfeleinket, és végül egy utolsó mozdulatsorral elpusztítsuk őket. A város kissé elnagyoltnak és üresnek tűnt az eddigi bemutatók alapján, és a játékmenet előzetese sem mutatott eleget ahhoz, hogy elhiggyük, ez tényleg jó lesz. Bármi megeshet, de ha valóban csak annyit tud, amennyit tavaly nyáron láttunk, az nem fogja megemelni milliók pulzusát.
New World
Néhány évente jön egy-egy ígéretes MMO, aztán gyorsan el is tűnik, mert a piacot látszólag tökéletesen kiszolgálja a WoW, a Final Fantasy XIV és a The Elder Scrolls Online. A több korábbi nagy projektjével (melyek közül a Crucible jutott el a közönségig, amíg végül vissza nem vonták) bebukó Amazon Games azért mégis megpróbál területet szerezni többször elhalasztott, de augusztusban talán már tényleg megjelenő újdonságával, a New Worlddel.
Ebben Aeternum szigetén gyakhatunk le mindenféle rosszakat, hogy gyarmatosítsuk a területet. Fejlesztenünk kell magunkat és felszerelésünket, illetve érdemes más játékosokkal bandázni, hogy hierarchiába rendezett csoportokba szerveződve nézzünk szembe a kihívásokkal. Ha nem 39,99 euróért árulnák, esélyesebbnek gondolnánk, de így látunk a jövőjében egy gyors free-to-play-re váltást, majd hosszas kivéreztetést követő elhalálozást; legalább havidíj nem lesz, az már biztos.
Ti mit gondoltok? Írjátok meg kommentben!