A THQ Nordic 2019 végén indított egy érdekes kísérletet: arra volt kíváncsi, hogy a Gothic sorozat rajongói örülnének-e, ha remake készülne az első részből. Ösztönzésképpen meg is jelentettek egy Gothic Playable Teaser nevű demót, ami azt hivatott bemutatni, hogy milyen lenne egy esetleges Unreal Engine 4-es remake. Az eredmények azt mutatták, hogy van rá igény, és a THQ Nordic zöld utat adott a projektnek, amelynek fejlesztése a visszajelzések alapján történik, noha nem az eredeti játékot jegyző Piranha Bytes dolgozik rajta, hanem a THQ barcelonai csapata, az Alkimia Interactive.
Jó ideig nem hallottunk aztán a Gothic remake felől, mígnem tavaly egy hangulatos trailer bizonyította be, hogy továbbra is készül. Legközelebb idén augusztusban történt fejlemény a projekt körül, amikor is befutott a legújabb előzetes, amiben egy enyveskezű tolvaj szemszögéből kaphattunk betekintést abba, hogy milyenek egy fegyenctelep mindennapjai.
Így jutottunk el mostanáig, amikor Reinhard Pollice, a játék rendezője a DualShockersnek adott interjújában közölte a rajongókkal, hogy felesleges aggódniuk, a végleges Gothic remake nem fog hasonlítani a 2019-es, sok kritikát is kiváltó demóra. A projekt jelenlegi formájában egy teljesen újraindított, felújított és a kipróbálható verziótól számos tekintetben eltérő játék, amely a jelenlegi formájában már jóval közelebb áll a Piranha Bytes 2001-es klasszikusához:
"Ennek [a Gothic Remake-nek] igazából semmi köze a Playable Teaserhez, valójában egy teljes reboot."
Pollice hozzátette, hogy a demót mindig is igazából csak kísérletnek szánták, a csapat számított rá, hogy nem lesz teljesen pozitív a fogadtatása:
"Szándékosan mentünk el olyan irányba, amiről tudtuk, hogy 'oké, szerintünk ez nem fog tetszeni a játékosoknak.' De azt hiszem, nem mehetsz bele valamibe, amire azt mondod, hogy 'igen, talán ez rendben van', mert akkor nem kapsz erős reakciókat. Nekünk nagyon bejött, mert megtudtuk, hogy mi tetszett az embereknek az eredetiben."
A teaser még mindig elérhető egyébként a Steamen, szóval megnézhetitek, hogy milyen nem lesz a Gothic remake, amin még 6-7 ember dolgozott, míg a teljes játékot egy több mint 35 fős csapat készíti. A remake 2024 végén jelenhet meg PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re, Pollice szerint a következő hónapokban bejelentik a dátumot (a december 7-én megrendezésre kerülő The Game Awards például tökéletes alkalom lenne erre, csak mondjuk).