Egy újságíró azzal a furcsa céllal indított el egy mindenki számára elérhető Facebook-profilt, hogy kiderítse, hogyan is alakítja a közösség az oldalt, ami az egyéniségünk kifejezésére lett kitalálva. A kísérlet – amellett, hogy az interneten rengeteg a troll – rávilágított néhány érdekes dologra is.
A John Smith néven, üres vászonként létrejött profil egy darabig üresen árválkodott, ám később felgyorsultak az események. Leggyakrabban a profil- és borítóképeket változtatta meg a 135 bejelentkezés során valaki (ami a készítő becslése alapján nagyjából 100 különböző embert takar), de a közös Facebook-profil nevét is hamar lecserélték Maximilien Manningre. A Max virtuális életét irányítók persze rengeteg barátot vettek fel, megböktek ismeretleneket, és sok üzenetet is küldtek, bár értelmes csevegést nem nagyon folytattak.
Egy hétvége alatt Manning úr az USA különböző részei mellett lakott Ouagadougou-ban, Srí Lankán és Balin is, ahogy munkát is elég gyakran váltott, így dolgozott több étteremben, de volt az Uber sofőrje is. Maximilien persze rengeteg dolgot kedvelt, köztük mémeket, a Harcosok klubja karaktereit, sportcsapatokat, de ami ezeknél sokkal furcsább, valaki esküvőtervező cégek és kisállat-krematóriumok oldalait kezdte el tömegével követni, míg más a kommunista tematikájú oldalakra ment rá.
A trollkodás magasabb szintjére lépett viszont az a felhasználó, aki egy ötcsillagos értékelést írt az Iszlám Államról, mint úti célról (valahogy a terroristákat kifelejtette), de őt is sikerült túlszárnyalnia valakinek. Egy alkalommal ugyanis Max mind a profil- mind a borítóképét a Taco Bell logójára cserélte, aktuális munkahelynek felvette az étteremlánc vevőszolgálati munkatársának titulusát, majd elkezdett válaszolgatni néhány vásárlónak a cég Facebook-oldalán, amit volt, aki el is hitt.
A kísérlet viszont nem csupán az internetkultúra és a trollkodás szempontjából volt érdekes: feltűnhet az is, hogy azzal szemben, a Facebook mennyire komolyan veszi hogy csak valódi nevünkkel használhatjuk a szolgáltatásukat, egész sokáig (valószínűleg az eredményeket taglaló cikk megjelenéséig) élvezte a Facebook vendégszeretetét Max Manning. A profil létrehozója szerint ez azért lehet, mert a profil nagyon aktív volt, sok márkát kezdett el követni, rengeteg mindent osztott meg, és rengeteg ismerőst vett fel, ami a Facebook szempontjából az ideális viselkedés.
Ez mondjuk kicsit gáz annak fényében, hogy más esetekben, amikor indokolt lenne, hogy valaki nem a saját nevét használja a Facebookon, nem túl megértők a weblap üzemeltetői. A hasonló kísérletek egyébként Instagramon és Twitteren is kudarcot vallottak, a fotómegosztó oldalon az érdeklődés hiánya miatt, a Twitter-fiók pedig hamar a zaklatás eszközévé vált, így ez egy időre lezárásra is került.