Satoru Iwata, a Nintendo elnöke egy befektetők számára kialakított kérdezz-felelek során hangsúlyozta, hogy nem látja a sötétnek a cég jövőjét, továbbá kitért az éves bevételi előrejelzés vitatott pontjaira is.
"Izmos vállalatra van szükségünk szükségünk, amelynek nincs zsírfeleslege - egy olyan vállalatra, amely okos döntéseket képes hozni pénzügyi kérdésekben" - válaszolta Iwata a befektetők leépítésekkel és csökkentésekkel kapcsolatos kérdéseire.
Az előző válaszhoz csatlakozva Iwata hozzátette, hogy a munkaerő átszervezése még úgy sem az első lehetőség amit megfontoltak, hogy pénzügyi visszaszorításokkal kell számolniuk.
"Szeretném ha világos lenne mindenki számára, hogy nem látjuk sötétnek a Nintendo jövőjét" - tette hozzá Iwata.
Amikor a Nintendo nyilvánosságra hozta az éves pénzügyi előrejelezését sokan felhúzták a szemöldöküket, amikor a cég 100 milliárd jenes bevételt jósolt, így nem csoda, hogy azzal kapcsolatban is érkeztek kérdések, mennyire reális ez a projekció. "Azt hiszem, az én legnagyobb felelősségem, hogy biztosítsam a Nintendo hosszútávú értékességét. Én így tekintek a feladatomra, ugyanakkor nem mondom, hogy a korábbi előrejelzések eredményei elérhetetlenek lennének. Ahogy már régebben is kifejtettem, egy videojátékokkal foglalkozó cég éves pénzügyi teljesítményét nagyban meghatározza az év végi értékesítési időszak."
"Persze jelentős különbség van a legoptimistább és a legpesszimistább eshetőségek között, de egy videojátékokkal foglalkozó vállalatnak elkerülhetetlenül szembe kell néznie ezzel is, mert függetlenül attól, hogy néhányan úgy látják, bizonyos szempontból előrejelezhetők a tendenciák, mi egy olyan üzleti környezetben dolgozunk, ahol lehetetlen megmondani egy-egy termékről, hogy sikeres lesz-e, amíg maguk a fogyasztók ki nem próbálják" - mondta Iwata.
Iwata azt is leszögezte, hogy elsősorban maguk a játékosok vannak befolyással arra, hogy a Nintendo milyen magaslatokba jut el, ugyanis ők tesznek egy-egy terméket sikeressé, és ők azok, akik pozitív tartalmú megnyilvánulásaiknak köszönhetően egyfajta bizsergést keltenek a társadalomban, amire a cég önmagában nem lenne képes és az elnök szerint végső soron ez garantálja a sikert.