Idén sem jelentkezett saját nyári műsorral az Electronic Arts, ehelyett az Xbox Games Showcase 2024 keretében leplezte le a Dragon Age: The Vailguard hőseit. Jóllehet, eddig sem hasonlítottak egymásra túlzottan a széria epizódjai, a negyedik résznek mégis sikerült alaposan meglepnie bennünket, és sajnos nem jó értelemben: arra ugyanis senki sem számított, hogy az előzetes hangulata, stílusa mesterkélten fiatalos - sőt fiatalosch (!) - hatást kelt majd, mintha kimondottan a Fortnite-on nevelkedett játékosgenerációt célozná.
Már csak amiatt is érthetetlen a Dragon Age 2 óta kihagyhatatlan Varric (kasszafúró, számszeríjász, krónikás) mellett a társunkká szegődő Harding (felderítő a Dragon Age: Inquisitionből), Neve (varázserővel bíró nyomozó), Lucanis (mágusokra szakosodott bérgyilkos), Bellara (a Fade avatott szakértője), Emmrich (nekromanta), Davrin (grey warden/szürke kamarás) és Taash (qunari sárkányvadász) ilyetén módon történő felvezetése, mivel a többször áttervezett Dragon Age: The Veilguard végül híján lesz mindennemű többjátékos módnak. Ebből pedig egyenesen következik, hogy épp a soha véget nem érő, szolgáltatásként kezelt shootereken csüngő közönséget fogja majd a legkevésbé érdekelni.
Egy trailer azonban még nem a világ, s bár kétségkívül rosszul indult azt ismerkedés, korai lenne máris leírni a BioWare fantasy szerepjátékát, a játékmenet meggyőző bemutatója ugyanis tökéletesen alkalmas lehet rá, hogy megváltoztassa a Dragon Age: The Veilguardról alkotott előzetes véleményünket.
A prezentáció a Minrathous, a mágusok uralta Tevinter fővárosának eső áztatta utcáira kilépő Varric és Rook (a Shadow Dragons frakcióba tartozó, 1-es szintű zsivány helyett természetesen más nemű, fajú, kasztú, kinézetű és kapcsolati hálóval rendelkező karaktert is indíthatunk majd) diskurzusával kezdődött, akik Neve Gallust, a híres nyomozót keresik abban bízva, hogy a segítségével előkeríthetik Solast. A törpe attól tart, hogy egykori kalandozótársa, aki csak a Dragon Age: Inqiusition utolsó DLC-jében fedte fel valódi kilétét, eltörli az élők világát a démonokétól elválasztó "fátylat". Sajnos elkésnek, a rituálé kezdetét veszi, a városra pedig démonok támadnak. A legrosszabbat azért még megpróbálják megakadályozni, útközben pedig találkoznak Hardinggal, akivel beszélgetve kiderül, hogy a The Veilguard tárcsás kialakítású, feleletválasztós dialógusrendszert használ. Nyugi, a karakterünk nem csak tőmondatokban beszél.
A csevejt megszakító démonok felbukkanása lehetőséget adott a harcrendszer bemutatására. A látottak alapján úgy fest, hogy a kézitusa gyors és dinamikus, mondhatni, hogy akciójátékba illő. Staminacsík viszont nincs, tehát aki attól tartott, hogy a soulslike-ok irányába mozdul el az új Dragon Age, megnyugodhat. Amikor íjjal lövünk, akkor nekünk kell céloznunk, a felénk tartó lövedékek elől pedig elugorhatunk. Természetesen használhatunk egy sor képességet is, ezek kiválasztásakor szünetel a játék.
Gyaníthatóan túl hosszúnak gondolta a BioWare, ha vágatlanul teszi közszemlére a küldetésláncot, ezért a demó több ponton is ugrik egyet, mind közelebb és közelebb víve a Neve-vel kiegészült csapatot Solashoz, akinek megfékezése lehet, hogy több gondot okoz, mint amennyit megold. Ősszel kiderül, ugyanis akkor jelenik meg PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re a Dragon Age: The Veilguard.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!