Nem kell már sokat várnunk arra, hogy folytatódjék a 2010-ben debütált Alan Wake története, mert ha nem jön közbe semmi, akkor október 27-én megjelenik az Alan Wake 2. Az első résszel ellentétben ezt már nem a Microsoft gondozza, hanem az Epic Games Publishing, így multiplatform címről beszélhetünk. Ráadásul a playstationös közönségnek is módjában áll felzárkózni a tavalyelőtt kiadott Alan Wake Remastereddel.
Míg az első kalandot misztikus pszichológiai thrillerként jellemezhetjük, az új epizód már a horrorjátékok műfaját erősíti, és ennek a hatásai az új mechanikákkal feldobott játékmenetben is visszaköszönnek majd.
Thomas Puha kommunikációs vezető szerint a Remedy kezdettől fogva 30 fps-es élményként álmodta meg a látványt és a környezet részletgazdagságát előnyben részesítve, ám ennek ellenére megtaláljuk a sokak által szorgalmazott performance módot is az opció között.
Ennek a részleteit csak később fogjuk megismerni, tehát egyelőre nem tudjuk, hogy a teljesítménymód stabil 60 fps-t jelent a gyakorlatban, vagy azt, hogy a játék megcélozza ezt a képfrissítési rátát, aztán hol megközelíti, hol pedig fényévekre lesz tőle.
Az ellenben bizonyossá vált, miután a GameInformer rákérdezett, hogy ezt az opciót a konzolos változatban kizárólag azok aktiválhatják, akik PlayStation 5-ön vagy Xbox Series X-en játszanak. A szerényebb teljesítményű Xbox Series S-en 30 fps marad a limit.