Gabe Newell a Half-Life sorozatról elhíresült Valve atyja nemrég kifejtette a C&VG újságírójának, hogy a Half-Life 2-höz készülő Episode 3 után leülnek a közösséggel, s megvitatják, hogyan tovább. Szeretnék majd áttekinteni az addigra előttük álló példákat. Newell arra kíváncsi, hogy a kisebb és rövidebb epizódokra érdemes ráállni, melyek néhány hónap eltéréssel követik egymást, vagy inkább a hosszabb fejlesztési idejű, s hosszabb játékidőt nyújtó részeket válasszák. Az sem kizárható, ha a közösség igényei majdan azt tükrözik, inkább a hagyományos nagy projektekhez térnek vissza. Newell hozzátette még azt is, hogy szívesen cserélne eszmét és osztaná meg tapasztalatait a szintén epizódikus megközelítést választó Telltale (Sam & Max) csapatával, illetve a szerinte a World of Warcraft-ot epizódikus formában foltozgató Blizzard srácaival.
Most pedig jöjjön néhány személyes meglátás...
A Half-Life 2 után Gabe Newell büszkén jelentette ki, hogy áttérnek a rövidebb epizódokra, ezzel redukálva a fejlesztéshez szükséges időt, költséget. Nem is szólva arról, hogy ily módon a türelmetlen rajongók csupán néhány hónap várakozás után folytathatják a kalandozást kedvencük bőrében. Ehhez képest éveket kell várni rájuk. Nagyon úgy néz ki, hogy a Valve rossz lóra tett, legalábbis minden indok üres kifogásnak bizonyult. Az pedig különösen hajmeresztő gondolat, hogy a közösség döntse el, hogyan lépjenek tovább, miként folytassák a sorozatot. Talán elképzelésük sincs róla, mihez kezdjenek? Kiábrándító...