Megdöbbentő, hogy a kultikusnak számító Beyond Good & Evil folytatása 2008 óta nem tudott megjelenni, csak néha ad magáról bizonytalan életjelet. Tavaly novemberben az ismert iparági bennfentes, Tom Henderson arról számolt be, hogy azért van ez, mert a játék a fejlesztői pokolba került: hiányzik a projektből a kreatív iránymutatás, ami csak fokozódott, amikor Michael Ancel elhagyta a Ubisoftot 2020-ban.
Henderson szerint ezért a csapat attól tart, hogy a kiadó törölni fogja a projektet a problémás fejlesztés okán, valamint amiatt, mert nem illeszkedik a jövőbeli terveihez. Az pedig csak fokozta a bizonytalanságot, hogy nemrég a Ubisoft négy játékot is elkaszált, a kiemelt fontosságú Avatar: Frontiers of Pandorát pedig durván elhalasztotta.
Ilyen előzmények után mindenki fel volt rá készülve, hogy a Beyond Good & Evil 2 is a Ubisoft virtuális lomtárában végzi, de a legújabb fejlemények alapján nem ez a helyzet. Egy volt Blizzard-fejlesztő, Sarah Arellano ugyanis Twitteren bejelentette, hogy vezető íróként csatlakozott a projekthez.
It’s my turn to do the thing pic.twitter.com/gS87kZn7UT
— Sarah Arellano (@TheSugarVenom) August 3, 2022
Arellano kezdetben még rövid történeteket írt, majd a Vainglory-t is jegyző Super Evil Megacorpnál tevékenykedett narratív dizájnerként, ahonnan a Saints Row csapatához, a Volitionhoz tett egy rövid kitérőt, mielőtt a Blizzardhoz csatlakozott volna, hogy két évig a World of Warcrafton dolgozzon.
Remélhetőleg Arellano érkezése friss vért pumpál a megfáradt projektbe, és a Ubisoft hamarosan konkrétumokkal is szolgál majd a Beyond Good & Evil 2 jövőjét illetően. Ki tudja, ha a Skull & Bones megmenekülhetett, akkor talán ez is. Ti reménykedtek még?