Hirdetés

Nem csak a nők jártak rosszul az Activision-Blizzard céges kultúrájában

|

Az Activision-Blizzard nyakába szakadt per hatására egyre több alkalmazott vállalkozik arra, hogy megossza a rémes tapasztalatait a céggel.

Hirdetés

Az Activision-Blizzard ellen indított pernek köszönhetően az elmúlt hetekben rengeteget megtudtunk arról, hogy a cégen belül uralkodó munkahelyi körülmények mennyire megkeserítették az ott dolgozó nők életét, viszont a legújabb beszámolókból az is kiderül, hogy mélyen gyökerező problémák nem csak rájuk hatottak negatívan.

A közelmúltban rengeteg magas beosztású alkalmazott távozott a Blizzardtól (mind a kreatív, mind pedig az üzleti pozíciókban), ám sokak szerint ez továbbra sem több, mint látszólagos tisztogatás és több, mint valószínű, hogy az alacsonyabb beosztásban lévő alkalmazottak élete nem lesz jobb, hiszen a rossz szokások már a cég minden szintjét megfertőzték.

Hirdetés

A per kapcsán leginkább a vállalat női alkalmazottai szólaltak fel, azonban a Polygon szerkesztősége több olyan beszámolót is kapott, amelyből az derül ki, hogy a játékipar gyakran elfeledett hősei, a QA-sok (Quality Assurance, vagyis tesztelők) helyzete sem túl rózsás a cégóriáson belül. Az egykori alkalmazottak elmondása szerint az Activision-Blizzardnál a tesztelésen úgy spórolnak, hogy az alkalmazottak nagy részét rövidtávú, fix szerződésekkel alkalmazzák és őket fogja össze néhány magasabb beosztású teljes állású munkatárs.

Ez egyrészt azt jelenti, hogy mivel nem állandó alkalmazottak, nem jogosultak semmilyen extra juttatásra (cafeteria, biztosítás, céges részvények stb.), valamint előrelépési lehetőségek sem nagyon vannak. Tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy a céges rendszerben három hónapos szünetnek kell eltelnie az egyes szerződéskötések között, tehát a legtöbb embernek nem áll módjában megvárni a következő ciklust, mert a nagyjából 12 dolláros órabér mellett nem tud annyit félretenni, hogy hónapokig otthon ücsöröghessen, ezért a legtöbben továbbállnak.

Mivel ezeket a részlegeket teljesen külön kezelik a főbb fejlesztőstúdióktól (annyira, hogy az alkalmazottak sosem találkoznak fejlesztőkkel),

a cég tovább erősíti azt a sztereotípiát, hogy a QA egy hozzáértést egyáltalán nem igénylő munkakör, ahol mindenki azonnal lecserélhető,

valamint az izoláció miatt a vezetőség sem tekint igazán hús-vér emberként azokra, akik ezekben a pozíciókban dolgoznak.

Ugye aki követte az eseményeket, az valószínűleg észrevette, hogy az eddig megismert történetek kifejezetten a Blizzard saját kultúrájára összpontosítottak, viszont az újabb beszámolók egyre inkább azt a képet festik le, hogy az Activisiont sem kell félteni, ha embertelen bánásmódról van szó és a fúzió során valószínűleg erről az oldalról is érkezett egy jó adag rossz szokás az újonnan létrejött cégbe.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Nyilván nem állítjuk, hogy az Activision vagy a Blizzard minden rossz forrása, sőt aki olvasta korábbi cikkeinket, az nagyon jól tudja, hogy ezek a problémák az egész iparban jelen vannak, viszont sokan abban reménykednek, hogy a Blizzardot ért támadás olyan pozitív kimenetelű jogi precedenseket teremthet meg, amelyek más cégekben is előnyös változásokat indíthatnak el. Nagyon reméljük, hogy ez nem csak egy idealizált jövőkép.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)