Hirdetés

Nem biztos, hogy kitalálnád, melyek a Netflix legnézettebb műsorai

|

A piacvezető streamingplatform közzétette az első nagy nézettségi beszámolóját.

Hirdetés

Amikor a Netflixnél arról döntenek, hogy egy szerializált tartalom - legyen bár az élőszereplő vagy animált - kapjon-e második, harmadik, negyedik stb. esélyt, akkor elsősorban azt veszik figyelembe Ted Sarandos ügyvezető szerint, hogy az előfizetők összesen hány órát szántak a megnézésére. Minden egyéb másodlagos, beleértve a kritikusi fogadtatást vagy az esetleges díjakat is. Ez a siker legfontosabb fokmérője, és emiatt különösen érdekes a Mit néztünk (What We Watched) elnevezésű jelentés, amit évente két alkalommal fog nyilvánosságra hozni a Netflix.

A mostani az első ilyen statisztika, és ez a 2023 januárja és júniusa közötti időszakot fedi le. Azt, hogy miként alakult a nézettség július elejétől december végéig, majd csak később, vélhetően 2024 nyarán tudjuk meg. A szokásos heti toplistánál jóval részletesebb adatszolgáltatásra egyébként azért került sor, mert mert az írók és forgatókönyvírók céhével kötött, a sztrájknak véget vető megállapodásban rögzítették, hogy a hollywoodi stúdiók és a szolgáltatók megosztják a streaminggel kapcsolatos statisztikákat.

Hirdetés

A több mint 18 ezer címből álló lista (innen letölthető) egyébként korántsem teljes, csupán azok a tartalmak kaptak helyet rajta, amelyek legalább 50 ezer órányi megtekintést hoztak össze a vizsgált időszakban. A nézettségen felül még a bemutató időpontja szerepel rajta, valamint az, hogy az adott műsor globálisan elérhető-e vagy sem.

Ez alapján 2023 első felében egy thriller, az Éjjeli ügynök bizonyult a legnépszerűbbnek 812,1 millió nézett órával, amit a Netflix elég meggyőzőnek talált ahhoz, hogy berendelje a második évadot. Az ezüstérmet a  Ginny és Georgia második szezonja szerezte meg (665,1 millió óra), míg a dobogó legalsó fokán a Dicsőség első évada foglalhatott helyet, ez 622,8 millió órányi megtekintésig jutott.

Jól szerepelt még a Wednesday első felvonása (507,7 millió) és a Sarolta királyné - Egy Bridgerton-történet is (503 millió). A legnézettebb filmnek az Anya című produkció bizonyult Jennifer Lopez főszereplésével, a 249,9 millió nézett óra a 14. helyre volt elég. Ez persze nem meglepő, hiszen a sorozatok lényegesen hosszabbak, vagyis tovább nézik őket az előfizetők, mint bármelyik filmet.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)