Sok más játékkal egyetemben az E3-as sajtókonferenciájára tartogatta az EA a Need for Speed leleplezését is, amiből korábban csak teasereket és screenshotokat láthattunk. A színpadon látható demóból és a levetített trailerből kiderült, hogy a Ghost Games valóban a legjobb korábbi Need for Speed-részekből próbálja meg összeollózni a tökéletes árkád versenyjátékot.
Kezdésképp ott lesz a történet, ami például a Most Wantedhez hasonlóan élőszereplős átvezetőkből áll majd, amik a kocsiban hallott beszélgetésekben folytatódnak, a Frostbite 3 elképesztő látványvilágnak hála pedig alig fogjuk észrevenni a váltást. A sztori szerint nincs más dolgunk (és vágyunk), mint elnyerni Ventura Bay öt autós ikonjának a tiszteletét, amit persze a hírnév folyamatos gyűjtögetésével tehetünk meg.
Valószínűleg az öt nagy tiszteletnek örvendő figurához kapcsolódik az öt stílus is, ahogy a Need for Speedet játszhatjuk. A Speed önmagáért beszél, és arra sem nehéz rájönni, hogy a Style kategóriában a driftelés szerelmesei szinteződhetnek majd egy szempillantás alatt. De ott lesz még a Build stílus is, ahol az autónk külsejét, hangzását, és persze teljesítménynét próbáljuk majd a végletekig tökéletesíteni, illetve a Crew is, ami a csapatos vezetésre épül majd (emiatt fontos az online kapcsolat). A sort az Outlaw zárja, ami szintén nem túl rejtélyes módon a rendőrös üldözésekről szól majd elsősorban.
Persze minden a kocsink átalakításával kezdődik, amiből egyelőre csak a külső elemek közötti váltogatást láthattuk, ami alapján nagyon úgy tűnik, hogy az ígéreteknek megfelelően a két Underground szintjét hozza majd a rendszer, ahol alkatrészenként válogathatjuk majd ki a valós tuning-márkák modelljei közül, hogy melyiket is látnánk viszont a járgányunkon, amit persze a festés és a matricázás követ.
A Need for Speed versenyei közben szinte mindenért tudunk reputációs pontokat szerezni, így gazdagodhatunk akkor is, ha driftelünk, ha gyorsan megyünk, ha a szembe sávban száguldozunk, ugratunk, vagy ha egy hajszába kerülünk a rendőrökkel, és ha elég hosszú kombót fűzünk össze ezekből, szorzókat is szerezhetünk. Persze üldözésekbe kerülni csak akkor jó móka, ha meg is ússzuk, egyébként ki kell csengetnünk a szabálytalanságokért felhalmozott büntit.
Hogy hol versenyzünk, azért is lehet fontos, mert a Rivals világánál kétszer nagyobb Ventura Bayben változó, mennyire aktívak a rend őrei. A demó egyik kérdéses pontja a kanyarodás modellje, és az autók viselkedése, ugyanis a videón látható Subaru BRZ láthatólag a legkisebb kormánymozdulatra is csak driftelve volt hajlandó fordulni. Hogy ez annak volt a következménye, hogy a játék a Drift Attack nevű módban kezdődött, vagy folyamatosan így fogunk kanyarodni, viszont egyelőre kérdéses. A kameramozgás viszont állítható, nem kell megijedni a látottaktól, lesz statikusabb élmény is.
Hogy milyen lett az új NFS, legkésőbb november 3-án megtudjuk.