Július 27-én volt 35 éve, hogy Rick Astley megjelentette a Never Gonna Give You Up című slágerét, s ezzel a tudtán kívül lerakta a jóval később kibontakozó internetes mémkultúra egyik alapkövét.
Az irritálóan fülbemászó dalt a kétezres évek óta használják az ún. rickrollingra, melynek során az elkövetők a szám linkjének beszúrásával veszik rá a mit sem sejtő áldozatokat egy újabb meghallgatásra. Egy amerikai biztosítótársaság, a CSAA Insurance Group most elsütötte minden idők legdurvább rickrollingját, és egész egyszerűen újraforgatta a legendás videoklipet, amelyben maga Astley is partner volt.
Az új verzió sajnos nem olyan hosszú, mint az eredeti, viszont visszaköszönnek benne annak ikonikus helyszínei, és az énekes is belebújt a 35 éves kipben viselt öltözékekbe. A mondanivaló természetesen az, hogy a biztosító sem fog cserben hagyni/megsiratni minket, vagy ne adj' isten: hazudni nekünk. Bónuszként pedig Astley a végén egy csodálkozó kérdést is felvet arról, hogy ez a dal még mindig érdekli-e az embereket.
Egyesek megjegyezték, hogy a CSAA Insurance videója még jobb is, mint az eredeti változat, mivel a Never Gonna Give You Up megjelenése idején csak 21 éves énekes mély hangja valahogy sosem passzolt a fiatal arcához, 56 évesen viszont már külsőleg is "harmonizál" a megjelenése a slágerrel.
Hogy az amerikai biztosító milyen remek munkát végzett, azt az alábbi videó is bizonyítja, amelyben összevetették egymással az 1987-es és a 2022-es változatot. Az igazi siker persze az lenne, ha innentől a biztosítós feldolgozást használná a net népe a rickorollolásra, de erre azért nem sok esélyt látunk.