Fontos mérföldkőhöz értek a minap a The Witcher széria következő, egy új trilógia nyitányául szolgáló felvonásának munkálatai, teljes gőzzel elindult a fejlesztés legmozgalmasabb szakasza, a gyártás - tájékoztatta Michał Nowakowski a CD Projekt befektetőit és a nyilvánosságot. Két és fél év kellett a Project Polaris kódnéven futó alkotásnak, hogy az előkészítési fázis végére érjen.
A vezetés nem sietteti sem a The Witcher 4-en, sem a többi projekten (házon belül készül a Cyberpunk 2077 folytatása, egy The Witcher spin-off, valamint egy új IP-ra épülő játék, a The Withcher remake-jét kiszervezték) dolgozó csapatokat, megtanulták a leckét a Cyberpunk 2077 elbaltázott rajtja után. Több mint 125 millió dollárjukba került a belsőnézetes akció-RPG helyrepofozása. Ennélfogva a premierdátumok bejelentésével is óvatosabban bánnak majd, továbbá okosabban közelítik meg a marketing kérdését, árulta el Nowakowski a Eurogamernek.
Azt pedig már Charles Tremblay, technikai kérdésekben illetékes alelnök jelentette ki, hogy a következő The Witcher játék nagyobb és jobb lesz a CDPR koronagyémántjának számító The Witcher 3: Wild Huntnál, és határozottan jobb a Cyberpunk 2077-nél, ugyanis elfogadhatatlan számukra, hogy egy játék olyan állapotban jelenjen meg, mint V és a Keanu Reeves alakította Johnny Silverhand disztópikus kalandja. Nem akarják megismételni a múlt hibáit. Egyebek mellett megváltoztatták az ellenőrzési folyamatokat, de azon a gyakorlaton is változtattak, hogy a konzolos változatokon nem párhuzamosan dolgoztak, és azok mindig jelentős lemaradásban voltak a PC-s verzióhoz képest.
Szóba került az átállás a saját fejlesztésű RED Engine-ről az Epic Games ötödik generációs Unreal Motorjára. A váltás mellett nem a Cyberpunk 2077 fejlesztése során tapasztalt nehézségek miatt döntöttek, hanem mert az immáron hat stúdiót (CD Projekt Red Warsaw, CD Projekt Red Wrocław, CD Projekt Red Kraków, CD Projekt Red Vancouver, CD Projekt Red Boston, The Molasses Flood) felölelő vállalat párhuzamosan több projekten kívánt dolgozni. Az új motor megkönnyíti a technológia és a tudás megosztását a csapatok között.
Ami a platformokat illeti, hivatalosan még egyet sem jelentettek be, de a PC mellett a PlayStation 5 és az Xbox Series X|S konzolok tűnnek kézenfekvő választásnak. Tremblay megerősítette, hogy egyelőre nem kívánják követni a Larian Studios (Baldur's Gate 3) példáját, és minden valószínűség szerint párhuzamos rajtra számíthatnak a játékosok, nem pedig arra, hogy a PC-s verzió nyitja a sort, amit aztán idővel a konzolos kiadások követnek. De azt elismerte, hogy megvitatták ezt a lehetőséget is.