Egy ideje már tudjuk, hogy az egykor a BioShock felett bábáskodó Ken Levine és csapata, a Ghost Story Games (leánykori nevükön Irrational Games) egy új videojátékon dolgozik, elvileg nagyjából 8 éve már, hogy elkezdődött a munka.
Ez elég hosszú idő, szóval bőven el kellett volna már jutnunk odáig, hogy konkrétumokat hallunk Levine következő nagy projektjéről, de a Bloomberg friss cikke szerint nem véletlenül ekkora a csend.
Ne feledjük el, hivatalosan még mindig nem leplezték le a Ghost Story Games játékát, így értelemszerűen megjelenési dátumról sem beszélhetünk még, de Jason Schreier ma publikált cikke szerint mindez nem csak azért van így, mert csendben szeretnek dolgozni a szakemberek. Elvileg óriási bajban van a játék, egyáltalán nem halad a fejlesztés.
A cikkben Schreier összesen 15 jelenlegi és múltbéli Ghost Story Games alkalmazottól szerzett információit foglalja össze. Ezek alapján Levine hatalmas, már-már megvalósíthatatlan álmai állnak a kisiklás mögött. Ő ugyanis egyfajta "narratív LEGO-ként" képzeli el a szóban forgó játékot, ami minden egyes játékosnak teljesen új élményt képes nyújtani.
Az eredeti tervek szerint 2017-ben kellett volna megjelennie ennek a sci-fi köntösbe bújtatott narratív csodának, ami egy három frakció által benépesített űrállomáson játszódik. A játékos döntésein és cselekedetein múlik, hogy ez a három csoport hogyan viszonyul hozzá. A kiadó, vagyis a Take-Two teljes kreatív szabadságot adott Levine-nek, de lehet, hogy ez igazából nem is volt olyan jó döntés.
A vezető ötletei ugyanis teljesen elvadultak, éppen ezért terjedt már el a cégben egy belsős poén, a "Kenception". Ezzel utaltak Christopher Nolan 2010-es filmjére, az Eredetre, vagyis az Inceptionre, melyben egymásra épülő álmokat láthattunk. Valahogy így épül fel a dolgozók szerint Ken Levine álomvilága is, csak ő épp egy videojátékot akar minderre felhúzni.
A Take-Two egyelőre még mindig bízik Levine-ben, de kérdés, meddig bírják cérnával - és főleg pénztárcával. Tökéletesen leírja egyébként a stúdión belüli tehetetlen dühöt az, hogy az egyik fejlesztő szerint Levine képes teljesen rákattanni új játékokra, és például mikor a Dead Cellst vagy a Void Bastardst nyúzta, azonnal át akart belőle emelni teljes játékelemeket. Ez olykor azzal járt, hogy simán ment a kukákba több hét vagy hónap munkája.
Remélhetőleg még ebben az életben meglátjuk, hogy végül mi is tud kisülni mindebből.