Nem gondoltam volna, hogy egy játékban valaha is élvezni fogom, ha egy kisbolt vezetésével és árazással kell foglalkoznom. Persze a Moonlighter sem csupán arról szól, hogy felvirágoztassuk az egykor szebb napokat látott családi üzletet, viszont a Digital Sun akció-RPG-jének hangsúlyos játékeleme az első hallásra unalmasnak tűnő tevékenység.
Hős akarok lenni!
A játék középpontjában Will, a fiatal kalandor áll, akinek a Rynoka nevezetű falucskában az édesapjától örökölt kereskedést, a Moonlightert kell működtetnie. Az apuka egykor helyi hős volt, aki nem rettent vissza a különböző barlangrendszerek és kazamaták kihívásaitól, ám amikor megpróbálta kinyitni az ún. Fourth Gate-et, már nem tért vissza élve. Will nagyapja próbálja megvédeni az ifjat a hasonló sorstól, ezért mindennap folyamatosan munkába állítja a Moonlighterben. Amint azonban leszáll az este, Will otthagyja az üzletet, és igyekszik apja nyomdokaiba lépni. A falu mellett fekvő, korábban felfedezett kapukon már alig mer valaki belépni, de az ifjú kalandorból nem hiányzik a bátorság. Ekkor kezdődik a játék izgalmasabb része, amikor magunk mögött hagyhatjuk az üzletet meg a vásárlókat, és belevághatunk a felfedezésbe.
A kapukon átkelve minden esetben egy másik világba lépünk át, ahol sohasem tudni, milyen veszélyek leselkednek ránk. Itt csúcsosodik ki a Moonlighter rogue-lite stílusa, ugyanis nem lesz két egyforma kalandunk, mindig más összetételű ellenséggel csapunk össze a változatos kiosztású barlangrendszerekben. A különböző szörnyeket többféle stílusban is le lehet győzni, a főellenfelek pedig különösen nagy kihívást jelentenek a kezdő kalandorok számára, ezért érdemes minél többet gyakorolni, és a lehető legjobban felszerelkezni. A harci képességek fejlesztése mellett hősünkkel rengeteg értékes tárgyat is szerezhetünk kalandjaink során: fegyvereket, páncélokat, kincseket, műalkotásokat vihetünk haza.
A játék inventoryrendszerét nagyon jól megtervezték a fejlesztők, így könnyen átláthatjuk, mire van szükségünk, és mit mivel keresztezhetünk, ha valami újdonságot szeretnénk létrehozni. Fontos ugyanakkor, hogy bizonyos darabokat miképpen helyezünk el, amikor rendezgetjük a lootot, mert ennek is jelentősége van. Egy felfedezőút (vagy run) során nagyon sok mindent összegyűjthetünk, de nem árt okosan mérlegelni. A barlangokon nem feltétlenül kell megpróbálnunk végigmenni, ha úgy látjuk, nem vagyunk megfelelően felvértezve, esetleg nem érezzük magunkat elég bátornak. Ekkor kiszállhatunk (bizonyos aranyösszegért), megtarthatjuk az összes zsákmányt, és otthon kísérletezgethetünk a craftrendszerrel, illetve áruba bocsáthatjuk a Moonlighterben az egyes termékeket. Ideális esetben, ha sikerül a főellenséget is legyűrni, a zsebeinket telepakolva térhetünk haza. Ha a kaland során bármikor elhalálozunk, visszakerülünk Rynokába, ám ebben az esetben csak a 4×5-ös inventory legfelső sorába tett cuccokat tarthatjuk meg. Ezért is nagyon fontos, hogy mit hova pakolunk a zsákunkban.
Megéri az árát?
A kalandok másnapján a családi üzletben már "csak" azt kell kisakkozni, hogy milyen áron tudjuk eladni az egyes kincseket. A játék elején többnyire kísérletezni fogunk, de viszonylag gyorsan rá lehet érezni a rendszerre. Nyilván nem olyan izgalmas, mint szörnyekkel küzdeni, de ennek is megvan a szépsége, és a két különböző játékstílust nagyon hangulatosan sikerült ötvöznie a Digital Sunnak. A játékvilág magával ragadó, és bájos, az irányításra pedig nem lehet panasz. A végeredmény egy stílusosan egyedi akció-RPG, amivel bárki bátran próbálkozhat, de vigyázz, nehogy te is elbukj a negyedik kapunál!