A fantasztikusra sikeredett Rapture után egy újabb disztópiát vehetünk szemügyre egészen közelről, mégpedig egy, kenyerét futárként kereső lány bőrébe bújva. Mint azt Owen O'Brien, a játék producere elárulta, nagy mértékben hatott a történet egyes elemeire a Joss Whedon (Buffy - The Vampire Slayer, Angel) alkotta Firefly című remekbeszabott sci-fi sorozat, s az abból készült mozifilm (Serenity). A sztori alapfeltevése, a kérdés, hogy mennyit lennénk hajlandóak feláldozni személyes szabadságunkból egy kényelmesebb és biztonságosabb életért cserébe. Nem kényszeríthetjük arra az embereket, hogy a mi rendszerünk alapján éljék életüket, még akkor sem, ha ez jobb, mint az ő verziójuk. Ezek az emberek az adott társadalom peremén kívánnak élni. Igaz, az elmondottak egybecsengenek Locke és Rousseau államról alkotott filizófiájával is.
A fejlesztők nem győzik hangsúlyozni, hogy Faith kalandja nem egy átlag FPS, igazából még fegyvere sincs. Hozzájuthat ugyan, ha sikerül kicsavarnia valamelyik rendfenntartó kezéből, ám ez a játék nem a lövöldözésről szól. Még HUD sincs. Minek is lenne? A golyók nem számítanak, azt pedig érzékelni fogjuk, hogy milyen az egészségi állapotunk (egyébként regenerálódik), merre is kellene futnunk, s hova kellene az általunk cipelt üzenetet eljuttatnunk. Minden olyan tereptárgy, amivel bárminemű interakcióba léphetünk, pirosra szineződik, ha rajta pihentetjük tekintetünket. Az interjú teljes szövege, többek közt a fejlesztés részleteiről, egyes fázisok kihelyezéséről ITT olvasható angol nyelven.