A DRM mára a kötelező rossz kategóriában tartozik. Aki vett már kemény másoldásvédelemmel ellátott játékot, az tudja, hogy az egyszerű gamer hihetetlen mód tud vele szívni, míg a kalózok napok alatt feltörik azt.
Akkor miért építik még mindig bele a DRM-et a játékokba? A játékipari résztvevők sem egységesek a kérdésben, hiszen például a BioWare legújabb siker várományosa, a Dragon Age: Origins, és az EA új fejőstehén jelöltje a The Sims 3 is DRM nélkül érkezik. A legtöbb szakértő szerint a DRM kettős célt szolgál. Egyrészt, ha kellőképpen kemény védelmet építenek egy játékba, akkor azért a kalózok nem törik azt fel 1-2 nap alatt, néha hetekig kell várni egy működő verzióra. Az eladások nagyon nagy hányada - főleg agyonhypeolt játék esetében - az első hét alatt történik.
A másik fontos tényező, hogy főleg nyugaton, a használt játékok piaca igen nagy. Rengeteg cég termel profitot a használt cuccok árusításával, és ezekből a bevételekből a kiadók egy fityinget nem látnak. Amennyiben egy játékot mondjuk csak ötször lehet telepíteni, úgy a használtjáték piacon is csak max ötször lehet eladni. Ettől függetlenül, szakmai berkekben lassan erősödik az a vélemény, hogy a DRM helyett valami mással kéne meggyőzni a felhasználókat, hogy ne akarjanak túladni játékaikon, és ne is kalózkodjanak. Ötleteket, véleményeket kommentbe várunk. Szerintetek mi a megoldás? Szívtatok már védelemmel?