A Ubisoft most minden pénzét az Assassin's Creed sorozatra teszi fel, lassan megszámolni sem lehet, hány rész készül egyszerre. Az októberben érkező Mirage mellett jön még egy VR-os spin-off, a Nexus VR, továbbá készül a Codename Jade mobilra, a Codename Red, ami következő nagy játék lesz, és a Codename Hexe, amely ezt követi. Ki tudja, mennyi tervről nem tudunk még...
Ennyi projekthez kell az ember, és ennek más fejlesztések látják kárát. Állítólag az AC-k miatt kellett elkaszálni az Immortals Fenyx Rising folytatását, amiről most az Axiosnak és két, a projekthez közeli forrásnak hála többet tudhattunk meg.
A játék fejlesztése 2021-ben kezdődött, és jelentősen eltávolodtak volna az első résztől szinte minden tekintetben: görög mitológia helyett polinéz, valósághűbb megjelenítés, a narrátor kukázása, kevesebb logikai-ügyességi rész, és komoly hatással bíró döntések kerültek volna bele. A polinéz istenek a főszereplőnek elemi és alakváltó képességeket adtak volna, a döntések pedig egyedi tetoválásokkal, illetve a környezet átalakulásával jártak.
Meríteni akartak az Elden Ringből is olyan értelemben, hogy nem jelöltek volna mindent a térképen, a játékosra akarták bízni, hogy mindent felfedezzen, önmagától haladjon, állatok nyomait, a csillagokat, vagy a szelet követve tájékozódjon. Több sziget között járkálhatott volna hajóval.
Fontolgatták azt is a kiadónál, hogy ne mint az Immortals folytatását, hanem mint egy teljesen önálló játékot adják ki, de végül inkább arra döntésre jutottak, hogy túl drága lenne, ezért elkaszálták. Volt belőle egy néhány órás játszható demó, de ezt, hacsak ki nem szivárog, már nem fogjuk látni.