Jött, látott, és azzal a lendülettel mindent letarolt a Balatro, amely a pakliépítős roguelite műfaj legújabb üstököse. Az ingyenesen elérhető demó után február 20-án jelent meg a játék, és már az első néhány órában több mint egymillió dollár bevételt termelt, a héten pedig átlépte az egymilliós eladott példányszámot.
A Balatro egyelőre "csak" PC-n, Xbox és PlayStation konzolokon valamint Nintendo Switchen elérhető, de már dolgoznak a mobilos verzión a fejlesztők.
Ha az is megjelenik, lehet, hogy kevesebb hírt olvashattok majd itt a GS-en, mert ez a rövid anyag is legalább három órája készül, mivel egy kicsit belecsúsztam a játékba. Pedig a Balatro koncepciója már-már pofátlanul egyszerű: van egy pakli kártyád, amiből pókerkombinációkat kell kijátszanod, ezekért pedig pontokat kapsz. Hogy mennyit, azt a különböző szorzókat és egyéb bónuszokat biztosító joker lapok határozzák meg.
A nemzetközi tesztekben sokan minden idők legjobb pakliépítős roguelite-jaként emlegetik a játékot, köszönhetően a végtelenül egyszerű szabályrendszernek (aminek hála a videojátékokat egyáltalán nem ismerők is könnyen felkaphatják), és a parádés újrajátszhatóságot kínáló, folyamatosan feloldódó extráknak. A synthwave zenék, a pixelart grafika, a CRT monitorokat idéző látvány és a high risk - high reward játékmenet együttes erővel simán órákra odakötnek a képernyők elé.
Mi figyelmeztettünk, ha kipróbálod és rácsúszol, csakis magadra vess!