Bár viszonylag keveset szerepel a hírekben, januárban megjelenik a Dead Space remake, amiben az eredeti játék eseményeit élhetjük újra, de teljes mértékben modernizálva. Az EA Motive kihasználva ezt a lehetőséget változtatott a történetmesélés módján is, nem csak a látványt és az animációkat alakította át.
A fejlesztők legfrissebb blogbejegyzéséből kiderült, hogy ahogy a God of War, úgy a Dead Space is vágatlan lesz - az elhalálozások kivételével úgy juthatunk el az elejétől a végéig, hogy a kalandot sem vágások, sem töltőképernyők nem törik meg, a sztori valós időben halad.
"Az Ishimura teljes egésze össze van kapcsolva, elsétálhatsz A ponból Z pontba, bejárhatod az egész hajót, visszatérhetsz helyszínekre... Semmi nem töri meg az élményt."
A történet egyébként kibővül, Isaac szinkront kap, mellékküldetésekre számíthatunk, és bizonyos, akár a későbbi részekben felbukkanó karakterek jobban előtérbe kerülnek - például a korábban csak hangfelvételeken hallható Dr. Cross vagy Isaac párja, a sztoriban központi szerepet betöltő Nicole, így azt is megtudhatjuk, mi történt vele a fertőzés kitörésekor.
Emellett a zéró gravitációban való mozgás is szabadabb lesz, továbbá új útvonalak, zónák és kihívások válnak majd elérhetővé. A fejlesztők mindvégig konzultáltak a leglelkesebb rajongókkal, akiknek betekintést engedtek a munkálatokba és visszajelzéseket vártak tőlük.
A megjelenés továbbra is 2023. január 27-ére várható, PC-n, PS5-ön és Xbox Series konzolokon élhetjük majd újra a kalandot.