Hivatalosan is leleplezte a Sledgehammer Games az idén érkező Call of Duty epizód, a Vanguard többjátékos módját. A bemutató alatt olyan újdonságokat is megmutattak a fejlesztők, mint például a tactical destruction, ami egy népszerű FPS mechanikáját ülteti át a CoD világába.
Alább olvashattok minden fontos információt, amire fény derült az esemény alatt.
Pályák
A sorozat történetében a Vanguard az első olyan epizód, ami 20 pályával fog elrajtolni, amik közül mindegyik elérhető lesz az összes platformon, minden játékosnak. Ezek közül 16 az általános multiplayerhez, míg a maradék négy a korábban elérhető tesztből ismert Champion Hillhez készült.
Új játékmód
A Sledgehammer csavart egyet a Hardpoint módon. A Patrol játékmódban ugyanazok a szabályok lesznek, mint elődjében, annyi különbséggel, hogy mostantól az elfoglalandó pont folyamatosan mozgásban marad.
Tactical destruction
Az új mechanika leginkább a Rainbow Six: Siege-ből lehet ismerős. A tactical destruction a Vanguardban lehetővé teszi, hogy egyes pályaelemeket szétromboljuk, hatékonyságunkra azonban kihatással lesz, hogy milyen anyag alkotja azokat és milyen kaliberű fegyverrel próbálkozunk. Ennek köszönhetően alaposan megváltozhat az eddig megszokott gameplay, hiszen jelentősen lecsökkenhet a könnyen biztosítható pozíciók száma, ami még pörgősebb meccseket eredményezhet.
Blindfire
A blindfire szintén egy olyan funkció, ami korábban még nem szerepelt egy Call of Duty játékban sem. Az új mechanika lehetővé teszi, hogy fedezék mögül tüzeljünk, cserébe viszont jóval pontatlanabb lesz a célzásunk.
Nem lesznek frakciók
Éles váltás a korábbi epizódokhoz képest, hogy a Vanguard csapatalapú módjaiban a játékosok által készített fiktív karakterekből alkotják majd hadviselő felek seregeit.
Az új rendszernek köszönhetően választhatunk majd, hogy "milyen intenzitású meccset szeretnénk játszani. Az opciók a következők lesznek:
- Tactical: Ez a klasszikus 6v6 élményt nyújtja majd.
- Assault: Kiegyensúlyozott játékmód, amelyben nem lesz folyamatosan darálás, mégis sok célpontot választhatunk majd. A bétában a játékosszám 20 48 fő között lesz.
- Blitz: A legpörgősebb élmény, ahol valószínűleg sosem lesz időnk az összes töltényünket ellőni.
Így változik a fegyverek testreszabása
A Gunsmith módban mostantól nem korlátozzák, hogy hány kiegészítőt aggatunk a fegyvereinkre, ezért egyes puskákra akár tízet is elbírnak majd. A fejlesztők szerint így több ezer variáció születhet, azonban elmondták, hogy nagyon odafigyelnek az egyensúlyra, vagyis ezek a szabályok később még változhatnak.
Mindenki klántag
Az egész Vanguardot átöleli majd egy klánrendszer, ami konzoltól, generációtól és platformtól függetlenül köti majd össze a játékosokat. Az együtt elért eredményeket, emblémákat és még a battle pass tartalmait is minden csapattag megkapja majd.
Miben nyújt többet PC-n?
A konzolos verziókkal szemben a PC-s kiadásra nem vonatkozik fps-korlát, a billentyűzetkiosztást tetszőlegesen átszabhatjuk, de ugyanígy megváltoztathatjuk a kép mozgását befolyásoló értékeket és a szövegek olvashatóságát is. A fejlesztők állítólag sokat dolgoztak azon, hogy a Vanguardban az input lag is alacsonyabb legyen mint korábban, így reméljük ezzel már nem lesz gond a Vanguardban.
Ti látatlanban a Call of Duty: Vanguardot vagy a Battlefield 2042-t várjátok jobban?