Hirdetés

Megvan a Mass Effect Legendary Edition megjelenési dátuma és kiderült egy csomó fontos részlet

|

Amióta bejelentette a BioWare, hogy megújult formában visszatér a Mass Effect trilógia, mindenkit az foglalkoztat, hogy milyen változásokkal jár ez együtt.

Hirdetés

Jó érzékkel november 7-ére, azaz a Mass Effect univerzum hivatalos ünnepnapjára időzítette az Electronic Arts kötelékébe tartozó BioWare a remek híreket: egyfelől megerősítette a régóta keringő pletykát, így mindenki megnyugodhatott, hogy valóban érkezik az első három rész felújított változatát magában foglaló kollekció, másrészt pedig végleges cím, támogatott platformok, várható megjelenés és minden további részlet nélkül ugyan, de azért mégis csak bejelentette a széria újabb felvonását.

Mindez persze nem vigasztalja azokat a vásárlókat, akik úgy érzik, túlságosan is hamar hagyta magukra őket a stúdió Mass Effect: Andromeda sikertelenségét követően, de az végső soron mégis pozitívumként értékelhető, hogy kap egy újabb lehetőséget a franchise pár év múlva. Ehhez persze nem árt, hogy a hamarabb elkészülő Dragon Age 4 jó kritikákat kapjon, és a mi még fontosabb, az elvárásoknak megfelelően teljesítsen a kasszáknál, mert kétlem, hogy még egy Anthem-szintű mellényúlást túlélne a BioWare.

Hirdetés

No de ne szaladjunk ennyire előre, maradjunk most inkább a múltnál, az idő által megszépített emlékeknél és annál a ténynél, hogy nemsokára ismét átélhetjük a régi kalandokat, ugyanis május 14-én befut PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra a Mass Effect Legendary Edition. Ugyan kimondottan új generációs portok nem készülnek, azért így is profitálnak majd gépük erejéből a PlayStation 5-ök, valamint Xbox Series X-ek (és szerényebb mértékben a Series S-ek) tulajdonosai. A trailer ugyan nem mutat túl sokat a változásokból, de szerencsére a fejlesztők nem mérték szűk marokkal az információt.

A 60 eurós csomagnak minden promóciós, illetve utólag hozzáadott tartalom a része, egyedüli kivételt a Mass Effect 3 többjátékos módja jelent. Azt, hogy a trilógia melyik epizódját indítjuk el, a főmenüben választjuk ki a Halo: The Master Chief Collection, illetve az Uncharted: The Nathan Drake Collection mintájára.

A vizuális nyalánkságok a szokásosak: 4K, HDR, részletgazdagabb textúrák és modellek, javított bevilágítás és shaderek. Emellett egységes és több lehetőséget kínáló testreszabási és beállítási lehetőségekre számíthatunk. Jelentősen csökkent a töltési idő is, egy liftút a Citadellán 52 helyett már csak 14 másodperc PC-n (valószínűleg SSD kell ehhez, és gyaníthatóan PS5-ön, valamint Series X|S-en is hasonló lehet a helyzet).

Ahogy sejteni lehetett, az első Mass Effect modernizálása volt a nagyobb dió: átalakították a kezelőfelületét és a harcrendszerét is, hogy jobban hasonlítson arra, amivel aztán a folytatásokban találkoznak a játékosok. Emellett módosították a Mako irányítását is, állítólag most már kezesebb jószág.

Egy ponton az is felmerült a BioWare-ben, hogy mi lenne, ha átültetnék Unreal 4 motorra a trilógiát, még az Epic Gamesszel is konzultáltak erről, de végül arra jutottak, hogy gyakorlatilag megint nulláról kellene felépíteniük a játékokat, a végeredmény pedig túlságosan is különbözne attól, amire a rajongók oly szívesen emlékeznek vissza.

Hasonló okokból vetették el azt az ötletet is, hogy bármilyen formában hozzányúljanak a narratívához, így aztán hiába is keresnénk új karaktereket, küldetéseket vagy történetszálakat. A fejlesztők szerint így is kellően frissnek érződik az élmény. Ti mit gondoltok erről?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)