Hirdetés

Megvan a Doom: The Dark Ages hivatalos megjelenési dátuma

|

Igaznak bizonyultak a korábbi szivárgások, tényleg itt van a nyakunkban a Doom: The Dark Ages érkezése.

Hirdetés

Ma kiderült, hogy helyesek voltak a szivárgások és tényleg május 15-én érkezik a Doom: The Dark Ages, a legendás sorozat legújabb és egyben eddigi legnagyobb fejezete PC-re, PS5-re és Xbox Series X/S-re. Az id Software legfrissebb alkotása egy egyjátékos sandbox élményt kínál, amely az akció, a felfedezés és a karakterfejlesztés köré épül. A pokol középkori pusztaságában játszódó történetben démoni hordákat kell levadásznunk, miközben óriási mech-harcokban vehetünk részt, és akár egy irányítható, tűzokádó kiber-sárkány hátán is szétcsaphatjuk ellenfeleinket.

Bár a The Dark Ages monumentálisnak ígérkezik, a fejlesztők célja egyértelműen az volt, hogy a sorozat ikonikus dinamizmusát megőrizzék, és ne terheljék túl a játékosokat felesleges bonyodalmakkal. A játékmenetet tudatosan egyszerűsítették: az irányítás, a szintek és a fejlődési rendszer áramvonalasításával egy reakcióközpontú, intenzív élményt alkottak. A történet ezúttal egy páncélos Doom Slayer szemszögéből meséli el, aki a démonok uralta középkori pokolban próbál rendet teremteni.

Hirdetés

A Slayer arzenáljában három alapeszköz található: egy pajzsfűrész, egyetlen választható közelharci fegyver és egy sor tűzfegyver. A pajzsfűrész különösen fontos szerepet játszik, hiszen nemcsak védekezésre és támadásra alkalmas, de bumerángként is használható, hogy átszelje és felaprítsa az ellenfeleket. A közelharci fegyverek között megtalálható az Iron Flame, egy elektromos kesztyű és egy tüskés buzogány, amelyek mindegyike továbbfejleszthető. A lőfegyverek terén is figyelemreméltó kreativitásról tettek tanúbizonyságot a fejlesztők: például a Skullcrusher, amely a legyőzött démonok csontjait használja fel lőszerként, brutális módon változtatja fegyverré a harc során elhullott ellenfelek maradványait.

Az új játék fejlesztési filozófiája a harc stratégiai oldalára helyezi a hangsúlyt. Bár a korábbi részekben megszokott gyors mozgások és teleportációs képességek továbbra is jelen vannak, a hangsúly ezúttal a terepen való helytálláson és a taktikai gondolkodáson van. A Slayer mozgása masszívabb és nehézkesebb, mint a korábbi játékokban, ezzel is hangsúlyozva a harci erőt és az alapos tervezés fontosságát.

A fejlesztők arra törekedtek, hogy a felfedezés és a harc harmonikusan egymásba fonódjon. A játék világában rejlő titkok és erőforrások felkutatása nemcsak a kíváncsiságot jutalmazza, de a karakter erőnlétét és képességeit is jelentősen növeli. A hatalmas térképen szétszórt fejlesztési lehetőségek valódi jelentőséggel bírnak: minden megszerzett képesség, fegyverfejlesztés és erőforrás érezhető különbséget hoz a harcokban.

Az id Software ezúttal a klasszikus Doom-játékok gyors és addiktív játékmenetére támaszkodott, miközben a modern akciójátékok legjobb elemeit is beépítette. Inspirációként olyan ikonikus alkotások szolgáltak, mint a Frank Miller-féle The Dark Knight Returns és a 300 képregény, illetve film amelyek atmoszférája és stílusa érezhető a játék vizuális világában és narratívájában is. 

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)