Habár a Dragon Age és a Mass Effect játékok már eddig is valamennyire nyitottak voltak, a Dragon Age 3: Inquisition volt az első, amiben már valóban szabadon bejárhattuk a világot. Ennek nyilván ugyanúgy voltak hátrányai, mint előnyei, de a BioWare egyik alkalmazottja szerint tanultak az elkövetett hibákból.
Az open world játékok egyik leggyakoribb hibája, hogy a mellékküldetések és az egyébként a fő történetszálhoz nem köthető tartalom nagyon hamar unalmassá és önismétlővé válik (ti összegyűjtöttétek az összes tollat az Assassin's Creedben? Mi sem!). A Reddit egyik felhasználója, aki egyébként a BioWare egy meg nem nevezett alkalmazottja, arról beszélt az oldalon, hogy az Andromeda esetében mindenféleképpen el akarják kerülni az ilyen jellegű problémákat:
"Megnéztük, hogy milyen megoldásokat találhatunk olyan játékokban, mint pl. a The Witcher. Nagyon fontos volt a számunka, hogy a mennyiség és a játék mérete miatt nem szenved csorbát a minősége annak, amit csinálhat a játékos."
Nem véletlenül erre esett a fejlesztők választása, hiszen a The Witcher 3: Wild Hunt sokak szerint az utóbbi évek egyik legjobb szerepjátéka. Azért is fontos dizájn szempontból ez a példa, mert a legtöbb hasonló játékkal ellentétben a Wild Hunt mellékküldetései meglepően aprólékosak, ráadásul gyakran összefüggésben állnak egymással, ezzel egy élettel teli és komplikált világot létrehozva.
Ti mit gondoltok? Honnan kéne, hogy ihletet merítsen a Mass Effect: Andromeda?