Hirdetés

Marvel's Spider-Man 2 PC teszt - lehetett volna tökéletes is

|

PC-re is befutott a várva-várt Pókember-folytatás, de akik szerint a PC a kompromisszummentes játékélmény terepe, nem lesznek maradéktalanul elégedettek.

Hirdetés

Ahogy arról annak idején Paca kolléga egy kimerítő tesztben megemlékezett, a Marvel's Spider-Man 2 kifejezetten tisztességes folytatása volt a 2018-as első résznek. Az Insomniac ezúttal beérte annyival, hogy a "nagyobb, hosszabb, vágatlan" receptet követve némileg kibővítette az elődöt, és bár voltak részek, ahol érezhető volt az előrelépés, összességében semmi forradalmi újdonságot nem nyújtott a második rész. Ez persze olyan szempontból nem probléma, hogy az alapjáték és a Miles Morales spin-off is kiváló alkotások voltak, így az ezeket összegyúró Marvel's Spider-Man 2 is bőven tartogatott szép pillanatokat azoknak, akik bizalmat szavaztak neki. 

Tény, hogy a Sony játékainak PC-re vezető útja nem mindig volt felhőtlen - jó lenne, ha feledni tudnánk a csapnivaló The Last of Us Part I portot -, de amikor a kiadó bejelentette, hogy a Spider-Man 2 átdolgozásán a Nixxes dolgozik, ugyanaz a stúdió, amelyik az első rész remasterelt verzióját is hibátlanul ültette át számítógépes környezetbe, megkönnyebbülten fellélegeztünk. Mint később kiderült, korai volt az öröm.

Hirdetés

"Does whatever a console can"

Amikor a megjelenés előtt befutott a gépigény, nem egy játékosnak rándultak görcsbe mindenféle izmai, hiszen a fejlesztők elmondták, hogy aki ragaszkodik az ultra beállításokhoz, az RTX 4090-es kártyánál ne adja alább. Márpedig ha egy játék a piacon aktuálisan elérhető legerősebb kártyát jelöli meg a kompromisszummentes gaming alapköveként, ott joggal merülhet fel a gyanú, hogy vajon mit kell beáldozniuk azoknak, akik megfizethetőbb konfigurációval rendelkeznek. 

A Marvel's Spider-Man 2 PC-s verziója alapvetően egy kifejezetten korrekt port lett. Kezdjük talán azzal, hogy hogyan muzsikál a játék legmagasabb beállítások mellett, ha megvan hozzá a kellő vas. Egy nem elhanyagolható problémát leszámítva - erre hamarosan rátérek - csodásan. A DLSS-t quality módra állítva, és bekapcsolt frame generálással a játék 4k felbontás mellett is stabilan hozza a 80-120 képkockát másodpercenként. Ugyan egy-két mozgalmasabb jelenetnél - ami jellemzően átvezető, így a játékélményt nem érinti - tapasztaltam némi röcögést, de a játékidő 95 százalékában nem lesz panaszunk erre.

Az eredmény túlzás nélkül szemkápráztató: a ray tracingnek köszönhetően New York fantasztikusan néz ki, ahogy az felhőkarcolók üvegfelületein vagy az autók kasztniján tükröződik a fény. A Nixxes tényleg kitett magáért: a feljavított látvány feltűnő, de nem tolakodó. Peter és Miles kalandja már PS5-ön is bőven kényeztette a látóidegeket, de ha valakinek tényleg a legerősebb hardverek muzsikál a gépházában, ennél szebb New Yorkot csak akkor talál majd, ha befizet egy sétarepülésre a Nagy Alma fölött.  

Szintén jó hír, hogy gyengébb hardverek mellett sem kell élvezhetetlen játéktól félni. A Marvel's Spider-Man 2 grafikáját a legapróbb részletekig testre szabhatjuk, csak a ray tracingre vonatkozóan 8 csúszkát kaptunk.

Ezeknek köszönhetően egy-két nekifutás alatt kikísérletezhetitek majd, hogy mit bír a gépetek, és milyen felbontás mellett milyen képfrissítést érhettek el. Összességében egy RTX 3060-nal is bőven ki tudjátok hozni a játékból a PS5-ös szintet, sőt talán még egy kis extra sugárkövetés is beleférhet, de a minimálisan ajánlott GeForce GTX 1060-nal vagy Radeon RX 580-nal is elfut a játék, persze itt már bőven szükség lesz kompromisszumokra részletesség terén, ha stabil képkockaszámra vágytok.

Irányítás szempontjából sem lehet okunk panaszra, ez is remekül személyre szabható, ha az egér-billentyűzet kombót választjátok, de Xbox és DualSense kontrollerekkel is nekivághattok. A PS5-ön már megszokott haptikus visszajelzés és az adaptív ravaszok továbbra is a DualSense kontrollerek privilégiumát képezik, ám ezeket csak úgy élvezhetjük, ha kábellel vannak csatlakoztatva a géphez.

Homokember a gépezetben

Sajnos azonban akad egy igen jelentős probléma, ami GPU-tól függetlenül mételyezi a játékélményt: az összeomlás. Megjelenéskor lényegében már a kezdő képsorokon is csak komoly türelemmel lehetett túljutni, ugyanis a játéknak hol az jutott eszébe, hogy egy .dll fájlt hiányol, hol a videokártyánk hőmérsékletét tartotta elfogadhatatlannak. Külföldi kollégák beszámolóiban olyat is olvastam, hogy a teljes PC-jük újraindult egy-egy összeomlás kíséretében. 

A megjelenés óta érkezett néhány patch, de sajnos a hiba egyelőre nem oldódott meg teljesen, van akinél továbbra is rendszeresen lehal a játék, igaz egyre ritkább időközönként. Az Insomniac szerencsére kifejezetten jó mentési rendszert rakott össze a Marvel's Spider-Man 2-höz, így a kellemetlen incidensek nem gátolták túlzottan abban, hogy haladni tudjak a kampányban, de ettől függetlenül komolyan belerondít a játékélménybe, hogy nem Kraven vagy Venom a legnagyobb problémánk, hanem egy Windows hibaüzenet.

Kis kutakodás után sikerült rájönnöm, hogy a probléma a ray tracinggel állhat kapcsolatban, és teljesen kikapcsolt sugárkövetés mellett, mostanra valóban megszűntek az összeomlások, de lássuk be, ez azért igen nagy lemondás. 

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hallgassatok a Pókösztönre!

Úgy gondolom, hogy kétféle ember érdeklődésére tarthat számot a Marvel's Spider-Man 2 PC-s verziója: azokéra, akik a játék lehető legszebb verziójára kíváncsiak, illetve azokéra, akik annyira szerették az első részt, hogy mindegy milyen formában, csak kipróbálhassák a folytatást. Utóbbiaknak bátran merem ajánlani a játékot, hiszen a ray tracinget kikapcsolva most már stabil teljesítmény mellett veszhetnek el a kiváló történetet, élvezetes harcrendszert és hamisítatlan Pókember-hangulatot felvonultató kalandban.

Ám akik arra vágynak, hogy valóban kompromisszummentesen, pompája teljében hálóhintázhassanak New Yorkban, jobban teszik, ha még várnak egy kicsit a vásárlással. Nincs kétségem afelől, hogy az Insomniac és a Nixxes megfeszített erővel dolgozik a probléma elhárításán, úgyhogy érdemes figyelni az érkező frissítéseket és akkor behúzni a játékot, amikor minden technológiai buktatót kigyomláltak belőle.

Marvel's Spider-Man 2 PC
Egy minden eddiginél szebb Spider-Man játékot hozott össze a portoló csapat, de Pókember ellenfelei mellett technológiai fiaskók is keserítik a hálószövők életét.
Ami tetszett
  • minden korábbinál lehengerlőbb grafika
  • részletes grafikai beállítások
  • alacsonyabb specifikációk mellett is korrekt kinézet
  • részletes egér- és billentyűzettámogatás
Ami nem tetszett
  • gyakrabban omlik össze, mint Kőműves Kelemen vára
  • a frissítések sem képesek egyelőre maradéktalanul orvosolni a hibát
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)