Ahogy arról annak idején Paca kolléga egy kimerítő tesztben megemlékezett, a Marvel's Spider-Man 2 kifejezetten tisztességes folytatása volt a 2018-as első résznek. Az Insomniac ezúttal beérte annyival, hogy a "nagyobb, hosszabb, vágatlan" receptet követve némileg kibővítette az elődöt, és bár voltak részek, ahol érezhető volt az előrelépés, összességében semmi forradalmi újdonságot nem nyújtott a második rész. Ez persze olyan szempontból nem probléma, hogy az alapjáték és a Miles Morales spin-off is kiváló alkotások voltak, így az ezeket összegyúró Marvel's Spider-Man 2 is bőven tartogatott szép pillanatokat azoknak, akik bizalmat szavaztak neki.
Tény, hogy a Sony játékainak PC-re vezető útja nem mindig volt felhőtlen - jó lenne, ha feledni tudnánk a csapnivaló The Last of Us Part I portot -, de amikor a kiadó bejelentette, hogy a Spider-Man 2 átdolgozásán a Nixxes dolgozik, ugyanaz a stúdió, amelyik az első rész remasterelt verzióját is hibátlanul ültette át számítógépes környezetbe, megkönnyebbülten fellélegeztünk. Mint később kiderült, korai volt az öröm.
"Does whatever a console can"
Amikor a megjelenés előtt befutott a gépigény, nem egy játékosnak rándultak görcsbe mindenféle izmai, hiszen a fejlesztők elmondták, hogy aki ragaszkodik az ultra beállításokhoz, az RTX 4090-es kártyánál ne adja alább. Márpedig ha egy játék a piacon aktuálisan elérhető legerősebb kártyát jelöli meg a kompromisszummentes gaming alapköveként, ott joggal merülhet fel a gyanú, hogy vajon mit kell beáldozniuk azoknak, akik megfizethetőbb konfigurációval rendelkeznek.
A Marvel's Spider-Man 2 PC-s verziója alapvetően egy kifejezetten korrekt port lett. Kezdjük talán azzal, hogy hogyan muzsikál a játék legmagasabb beállítások mellett, ha megvan hozzá a kellő vas. Egy nem elhanyagolható problémát leszámítva - erre hamarosan rátérek - csodásan. A DLSS-t quality módra állítva, és bekapcsolt frame generálással a játék 4k felbontás mellett is stabilan hozza a 80-120 képkockát másodpercenként. Ugyan egy-két mozgalmasabb jelenetnél - ami jellemzően átvezető, így a játékélményt nem érinti - tapasztaltam némi röcögést, de a játékidő 95 százalékában nem lesz panaszunk erre.
Az eredmény túlzás nélkül szemkápráztató: a ray tracingnek köszönhetően New York fantasztikusan néz ki, ahogy az felhőkarcolók üvegfelületein vagy az autók kasztniján tükröződik a fény. A Nixxes tényleg kitett magáért: a feljavított látvány feltűnő, de nem tolakodó. Peter és Miles kalandja már PS5-ön is bőven kényeztette a látóidegeket, de ha valakinek tényleg a legerősebb hardverek muzsikál a gépházában, ennél szebb New Yorkot csak akkor talál majd, ha befizet egy sétarepülésre a Nagy Alma fölött.
Szintén jó hír, hogy gyengébb hardverek mellett sem kell élvezhetetlen játéktól félni. A Marvel's Spider-Man 2 grafikáját a legapróbb részletekig testre szabhatjuk, csak a ray tracingre vonatkozóan 8 csúszkát kaptunk.
Ezeknek köszönhetően egy-két nekifutás alatt kikísérletezhetitek majd, hogy mit bír a gépetek, és milyen felbontás mellett milyen képfrissítést érhettek el. Összességében egy RTX 3060-nal is bőven ki tudjátok hozni a játékból a PS5-ös szintet, sőt talán még egy kis extra sugárkövetés is beleférhet, de a minimálisan ajánlott GeForce GTX 1060-nal vagy Radeon RX 580-nal is elfut a játék, persze itt már bőven szükség lesz kompromisszumokra részletesség terén, ha stabil képkockaszámra vágytok.
Irányítás szempontjából sem lehet okunk panaszra, ez is remekül személyre szabható, ha az egér-billentyűzet kombót választjátok, de Xbox és DualSense kontrollerekkel is nekivághattok. A PS5-ön már megszokott haptikus visszajelzés és az adaptív ravaszok továbbra is a DualSense kontrollerek privilégiumát képezik, ám ezeket csak úgy élvezhetjük, ha kábellel vannak csatlakoztatva a géphez.
Homokember a gépezetben
Sajnos azonban akad egy igen jelentős probléma, ami GPU-tól függetlenül mételyezi a játékélményt: az összeomlás. Megjelenéskor lényegében már a kezdő képsorokon is csak komoly türelemmel lehetett túljutni, ugyanis a játéknak hol az jutott eszébe, hogy egy .dll fájlt hiányol, hol a videokártyánk hőmérsékletét tartotta elfogadhatatlannak. Külföldi kollégák beszámolóiban olyat is olvastam, hogy a teljes PC-jük újraindult egy-egy összeomlás kíséretében.
A megjelenés óta érkezett néhány patch, de sajnos a hiba egyelőre nem oldódott meg teljesen, van akinél továbbra is rendszeresen lehal a játék, igaz egyre ritkább időközönként. Az Insomniac szerencsére kifejezetten jó mentési rendszert rakott össze a Marvel's Spider-Man 2-höz, így a kellemetlen incidensek nem gátolták túlzottan abban, hogy haladni tudjak a kampányban, de ettől függetlenül komolyan belerondít a játékélménybe, hogy nem Kraven vagy Venom a legnagyobb problémánk, hanem egy Windows hibaüzenet.
Kis kutakodás után sikerült rájönnöm, hogy a probléma a ray tracinggel állhat kapcsolatban, és teljesen kikapcsolt sugárkövetés mellett, mostanra valóban megszűntek az összeomlások, de lássuk be, ez azért igen nagy lemondás.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
Hallgassatok a Pókösztönre!
Úgy gondolom, hogy kétféle ember érdeklődésére tarthat számot a Marvel's Spider-Man 2 PC-s verziója: azokéra, akik a játék lehető legszebb verziójára kíváncsiak, illetve azokéra, akik annyira szerették az első részt, hogy mindegy milyen formában, csak kipróbálhassák a folytatást. Utóbbiaknak bátran merem ajánlani a játékot, hiszen a ray tracinget kikapcsolva most már stabil teljesítmény mellett veszhetnek el a kiváló történetet, élvezetes harcrendszert és hamisítatlan Pókember-hangulatot felvonultató kalandban.
Ám akik arra vágynak, hogy valóban kompromisszummentesen, pompája teljében hálóhintázhassanak New Yorkban, jobban teszik, ha még várnak egy kicsit a vásárlással. Nincs kétségem afelől, hogy az Insomniac és a Nixxes megfeszített erővel dolgozik a probléma elhárításán, úgyhogy érdemes figyelni az érkező frissítéseket és akkor behúzni a játékot, amikor minden technológiai buktatót kigyomláltak belőle.