Mióta idén tavasszal hivatalosan is megjelent a fejlesztők életét megkönnyítő, és a kiadó Epic szándéka szerint igazi next-gen grafikát kínáló Unreal Engine 5, gyakorlatilag naponta bukkannak fel a klasszikus játékok rajongói átdolgozásai.
Többségében egyszerű konverzióról van szó, azaz az alapjáték elemeit importálva, ray tracing világítással csodás fény-árnyék hatásokat varázsolnak régi kedvenceinkre - így járt a Need for Speed 3 vagy a Half-Life 2 -, sokan azonban teljesen újraépítik a klasszikusokat az új Unreal látványelemeivel és effektjeivel. Ezek persze általában rövid részletek, hiszen a teljes játékok újraalkotása hatalmas, több évig tartó meló (a várható jogi csatározásokról nem is beszélve), de így is imádtuk például a Knight of the Old Republic ráncfellvart intróját, vagy a szinte fotorealisztikus Riverwoodot a Skyrimból.
Nem elégedett meg a fentiekkel a Doom 3 egyik rajongója, aki szintén újraalkotta a 2004-es - a maga idejében szinte hihetelten grafikai minőséget képviselő - Doom 3 egyik legijesztőbb részét. Ráadásul nem egyszerű "körbejárós" videót készített róla, hanem a konkrét játékmenetet mutatja meg a Montagud álnéven alkotó művész. A 2022-es színvonalú effektek (sugárkövetéses fények, köd) mellett a textúrákat és a modelleket is újratervezte, így a játék részletesebb, ám kicsit rajzfilmszerűbb lett - az biztos, hogy kevésbé klausztrofób, mint az eredeti.
Pinky felbukkanása mindenesetre még így is nagyon para.