Közelednek a régiók rájátszásai, ezért a Riot Games elérkezettnek látta az időt, hogy letegye az általuk kigondolt új meta alapjait, amely az eSport szcénából megismert lane swap-ot változtatná meg. A fejlesztők remélik, a frissítés csökkenti a felső és alsó ösvények szimmetriáját, így azok nem lesznek teljesen azonosak.
Korai játék
A legjelentősebb változás a tornyok és a minion hullámok terén várható. Az első lerombolt torony ettől kezdve jutalomban részesíti a csapatot, mely ledöntötte. A tornyokat védő képesség rövidebb ideig tart, de erősebb lesz, míg az alsó örvény erődítményeiről teljesen el is tűnik.
Az ostrom minionok ezentúl másképp fognak érkezni, a jövőben a harmadik hullámban az alsón, a negyedikben a középsőn, míg az ötödikben a felső ösvényen fognak jönni. Ez a rendszer fog ismétlődni egészen a League of Legends-meccsek 20. percéig, azután a középső ösvény kap egy ostrom miniont a negyvenedik hullámban, ezt követi a top és a bot egy-egy erősített lénnyel. A 35. perc után minden ösvényen, minden hullámban számíthatunk az ágyús minionok segítségére. Elsőre kissé kaotikusnak tűnhet, de gyakorlatban biztos könnyebb lesz megszokni az új rendszert.
Hősök
Hecarim régóta szeli az Ösvényt, ebben segítette a nemrég behozott "Háromság hatalma" frissítés is, aminek segítségével egy tárggyal is komoly sebzést tudott okozni. A felső ösvényen és a dzsungelben is meg fogjuk érezni a frissítést, mert csökkent az alapsebzése és a Q képességének sebzése is. Karma sok figyelmet kapott mostanában, mint támogató és mint sebzésosztó is, ezért a Riot úgy gondolta gyengíteni kell, így csökkent a pajzs mértéke és ezentúl szövetséges minionokra nem használhatjuk. A végső képességével erősített pajzson is változtattak, az ezzel nyert mozgási sebesség 40% első szinten és 60% lesz a maximum szint elérésekor.
Kassadin régi jó barát, de valahogy mind a fejlesztők, mind a játékosok megfeledkeztek róla az utóbbi időben. Az Üresség vándora erősítést kapott, mely a Q sebzésének növekedésében és az E képesség mana költségében mutatkozik meg, mely csökkent. Ez nem valami hatalmas buff, de lehet ez fog elvezetni egy nagyobb frissítéshez. Malzahar a másik üresség szülte hős, akihez hozzányúltak, és aki nem mellesleg a League of Legends jelenlegi metájában dominál. A gyengítés a passzív képességére fókuszál. Kerek egy másodpercről 0.25 másodpercre csökkentették az időtartamát és ritkábban tudunk majd támaszkodni rá.
Nidalee mind ember, mind puma alakban erősítést kapott. A "Gerelyhajítás" minimum és maximum sebzése is nőtt alacsonyabb szinteken, ezzel összhangban a "Harapással" is nagyobb kárt tudunk majd okozni. Az R képesség használata ezentúl nem állítja vissza Nidalee alaptámadásit. Renekton képes rá, hogy dominálja a felső ösvényt, de mindent összevetve nem egy erős karakter. A végső képessége egy új hatást kapott, elsütése után azonnal 20 dühpontot ad a karakternek. Sebzése is nő ez 30/60/120-ról 40/80/120-ra változik.
Vayne egy hasznos újítást kapott: a "Bukfenc" bónusz sebzése mostantól a tornyokra is hatni fog, illetve összedolgozták a képességet és az alaptámadást: ha az egyikkel kritikus találatot szerzünk, akkor a másik is kritikus lesz. Vladimir maradt utoljára, akit a szezonközi frissítés visszahozott a játékba. A Riot úgy gondolhatta, nagyon egyszerűen el tudunk vele menekülni a rajtaütések elől és a sebzést is könnyűszerrel kivédhettük, így mozgási sebessége csökkent, míg a "Vérmedence" töltési ideje nőtt.
Kíváncsi vagyok, hogyan fogja megváltoztatni a játék képét a frissítés, főleg annak ismeretében, hogy alig pár hónap választ el minket a világbajnokságtól.