Bár az is igaz, hogy ez a hír koreai játékokról szól, ahol az egy főre eső PC-k és a villámgyors hálózatok száma minden más ország hasonló adatait felülmúlja.
A felmérés 2008-as adatokra támaszkodik: előző évhez képest 2008 húsz százalékos növekedést hozott a koreai online játékpiacon. Az, hgoy a gazdasági világválság nem befolyásolta a piacot, az javarészt annak köszönhető, hogy a játékok ingyenesek, és mikrotranzakciókkal szerzik bevételeiket.
Az öt legnagyobb online működtető cég a NHN, Nexon, NCsoft, Neowiz és a CJ Internet. A csúcson álló NHN (Luminari, Rohan, Lunia, Soldier Front stb...) nem kevesebb, mint 51 százalékkal növelte bevételeit. míg a Neowiz 21%-al, azNCSoft pedig 5%-al.
A legtöbben két NCSoft játékkal játszottak - ezek a Lineage sorozat és az Aion voltak, de a Sudden Attack, FIFA Online 2 és a World of Warcraft is nagy rajongó és játékos-táboral rendelkezik.
Bármennyire szép is a kép, azért Koreában is vannak gondok - egyrészt a hihetetlen gyilkos verseny, hiszen a piacon rengeteg játék és cég található, másrészt a kis cégek problémái, akik a növekvő költségek miatt nem tudnak megfelelő terméktámogatást nyújtani játékaikhoz.