Ezeket az MMO-kat mind a Turbine készítette, szóval van sejtésük arról, mitől döglik a légy.
Az Austinban rendezett játékfejlsztői konferencián Craig Alexander, a Turbine termékfejlesztésért felelős alelnöke tartott előadást "MMOs to consoles" címmel - ami nem meglepetés, hiszen régóta köztudott, hogy a Turbine konzolos MMO-n dolgozik. Előadásában elég sokszor elhangzott, mennyire bonyolult dolog MMO-t fejleszteni konzolra. Azonban X360-ra még így is egyszerűbb, mint PS3-ra. Hogy miért?
- a PS3 blu-ray meghajtójának seek ideje lassabb, mint az Xbox 360 DVD meghajtójáé. Amint a blu-ray telejs sebességre felpörög, akkor több adatot képes beolvasni, mint a DVD - azonbna amikor gyakran vannak file-műveletek és sokszor kell a meghajtóhoz nyúlni, a PS3 hátrányban van.
- más a memória-architektúra, így PS3-on 256MB-os memóriaméretekkel, míg XBox 360-on 512MB-os memóriaméretekkel kell dolgozni.
- PS3-on nem olyan felhasználóbarátak a fejlesztőeszközök, legyen szó a teljesítmény megfigyeléséről, a debuggerről, vagy bármi másról
- Átvinni egy projectet X360-ról PS3-ra sokkal nehezebb, mint PS3-ról X360-ra.
Mr. Alexander szerrnt PS3-on kell elkezdeni fejleszteni, mert ott kell a sok okosságot kitalálni és megvalósítani - azonban az előadás logikája alapján sok szívás lesz vele. Pedig már ma is előfordul, hogy ugyanaz a játék Xboxon jobb, mint PS3-on: köszönhetően talán a fejletlen fejlesztőeszközöknek és az emiatt frusztrált fejlesztőknek. Vajon ez befolyásolja majd a jövő MMO fejlesztéseit?
Jöhetnek a vélemények!