Alapvetően megfigyelhető az a tendencia, hogy ha egy ország játékfejlesztői igazán nagy sikereket tudnak felmutatni, a kormányuk is felfigyel erre a szegmensre, támogatásokkal, ösztönző programokkal bátorítja a csapatokat. Így volt ez például Lengyelországban is, ahonnan a The Witcher 3 és a Dying Light származik, és ilyen hely Svédország is, amely egyebek mellett a DICE-nak, a Hazelightnak, a Paradoxnak és a Mojangnek is otthont ad.
A svéd játékipart képviselő Dataspelsbranschen szervezet a kulturális miniszter, Parisa Liljestrand felkérésére összeállította az ország videojátékos kulturális kánonját, kiemelve 15 címet, ami meghatározónak számít, és mindenkinek érdemes ismernie. Per Strömbäck, a szervezet szóvivője elmondta, a játék több okból is művészetnek számít, hiszen a fejlesztőket ugyanazon célok hajtják, amik más alkotókat: az önkifejezés, az alkotás vágya, a közönséggel való kommunikáció.
Egy iparági vezetőkből, történészekből és akadémikusokból álló zsűri válogatott a több száz, a svéd játékosok által javasolt cím közül, és végül az alábbi játékokra szűkült a lista. Vannak köztük klasszikusok és viszonylag friss megjelenések, olyanok, amiket az egész világ ismer, és olyanok, amik valószínűleg kevesebbekhez jutottak el, mégis fontosak.
- Amnesia - The Dark Descent (Frictional Games)
- BackPacker (Tati Mixedia)
- Battlefield 1942 (DICE)
- The Battle of Polytopia (Midjiwan)
- Budget Cuts (Neat Corporation)
- Candy Crush Saga (King)
- Europa Universalis (Paradox Interactive)
- It Takes Two (Hazelight Studios)
- Goat Simulator (Coffee Stain Studios)
- Ground Control (Massive Entertainment)
- Minecraft (Mojang)
- Sayonara Wildhearts (Simogo)
- Star Stable Online (Star Stable Entertainment)
- Stugan (Kimmo Eriksson, Viggo Kann, Olle E Johansson)
- Toca Tea Party (Toca Boca)
Ha készülne egy hasonló magyar lista, miket helyeznétek el rajta?
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.