Teljesen természetes, hogy az emberek véleménye ugyanazon dologról nem feltétlenül egyezik, mindannyian más szempontok alapján döntjük el magunkban, hogy éppenséggel tetszik-e nekünk valami, vagy sem. Jó példa erre, hogy vannak játékok, amelyeket szinte egységesen kiált ki korszakalkotónak a sajtó, hogy aztán csak egy szűk réteg vásárolja meg, míg máskor hiába szedik le az újságírók a keresztvizet is valamelyik címről, ha történetesen milliók sereglenek az üzletekbe, hogy megvehessék.
Az üzemeltetői által relevánsnak tartott sajtótermékek értékeléseit összesítő Metacritic oldalán olvasható átlagok tehát ennek megfelelően nem mindig egyeznek meg a felhasználók által írt kritikák értékelésével. Nincs is ezzel semmi gond, mint azt már korábban kifejtettem, ellenben az értékelések szándékos lerontása már morálisan elítélhető.
A közelmúltban a Bastion és a Toy Soldiers: Cold War letölthető játékok fejlesztői hívták fel a Metacritic üzemeltetőinek a figyelmét arra, hogy a felhasználói értékelések minden látható ok nélkül egyik napról a másikra drasztikus zuhanásnak indultak.
Mint később kiderült, egyes felhasználók célzottan támadtak játékokat oly módon, hogy 0 pontos értékeléseket adtak anélkül, hogy akár csak egy szót is írtak volna olvasói kritika gyanánt. A Metacritic azonosította a szóban forgó felhasználókat, kitiltotta őket az oldalról, valamint törölte értékeléseiket is.
A Metacritic átlag jelentősége abban mérhető, hogy a kiadók rendszerint az értékelés függvényében döntenek royalty, valamint bónusz jutalom kifizetéséről a fejlesztők felé. Többnyire a hivatalos értékelések átlaga számít, ám a kis független csapatok finanszírozásában a felhasználói kritika is meghatározó szerepet játszhat.