Miközben a Microsoft és a Sony kis híján ölre ment az Activision Blizzard koronagyémántja miatt, az Electronic Arts szép csendben élvezte azt a pozíciót, amit már régóta senkitől sem zavartatva elfoglalt, nevezetesen azt, hogy az ő játékaival (Európában az aktuális FIFA-val, az Atlanti óceán túlfelén pedig a mindenkor Maddennel, és még az Apex Legendsszel, valamint a Battlefieldekkel) múlatták a legtöbben az idejüket úgy PlayStationön, mint Xboxon. Decemberben azonban feltűnt egy új trónkövetelő, akinek meglepetésre sikerült átvennie a vezetést.
Nem, nem a GTA V töretlen sikeréből táplálkozó Take-Two Interactive-ról van szó, és nem is a a világon a legnagyobb példányszámban eladott játék, a Minecraft mögött álló Microsoftról, hanem a nem is olyan rég még a hullámvölgyből elbocsátások és fiókvállalatok értékesítésre révén kikecmeregni igyekvő Epic Gamesről.
Újonnan elnyert elsőségét leginkább annak köszönheti az Epic az Ampere Analytics szerint, hogy látványosan nőtt az érdeklődés az ingyenesen játszható battle royale-ja iránt a Fortnite OG visszatérését követően. Ugyancsak jó húzásnak bizonyult három új, teljes értékű játék elindítása a Fortnite keretein belül: a Rocket Racinget és a Fortnite Festivalt is kedveli a rajongótábor, de amire igazán rácsavarodtak, az a LEGO Fortnite.
Így aztán novemberben közel 146 százalékkal 1,6 milliárdra nőtt az Epic Games alkotásával töltött órák száma, amire decemberben még sikerült további 9 százalékkal rápakolni. Mindeközben pedig az egyidejű játékosszám tekintetében is megdőlt a Fortnite korábbi rekordja.