A jelenlegi kísérletekben a résztvevőket hátulról figyelte két mozgásérzékelővel ellátott kamera, amely a jeleket egy virtuális valóság szemüvegbe közvetítette, így az alanyok hátulról láthatták magukat, amolyan TPS nézetben. Ezután különböző eszközökkel stimulálták az alanyokat, pl. műanyagdarabbal megbökték a mellkasukat, ezzel egy időben a kamera előtt is megismételték ezt a folyamatot, mintha a néző valóban ott lenne a saját háta mögött. 19 vizsgált emberből 18azt állította, hogy hátsó, virtuális önmagát is teljesen reálisnak érezte a párhuzamos ingerek miatt. A tudósok szerint a kísérletek nagyban úttörők lehetnek, hisz egy megfelelő szerkezettel az ember szinte bárhol ott lehet virtuálisan anélkül, hogy otthonából kimozdulna, illetve a technológia a játékiparban is felhasználható, így teljesen reális érzeteket kelthetünk a játékosokban, akik ettől sokkal jobban bele tudják élni magukat a játékokban. Az egyetlen kérdés a technológiával kapcsolatban az, hogy mennyire tehetjük reálissá a virtuális világokat, hisz a megfelelő hatékonyság mellett az ember már nem tudja elkülöníteni a valóst a létrehozottól.