Kiváló alapötlete - steampunk western egy alternatÃv világban, ahol évtizedekig tart az amerikai polgárháború, nyakonöntve egy csipetnyi indián mágiával és kÃnaiaktól ellesett harcművészettel - ellenére a Damnation úgy elvérzett, mintha maga Dracula mélyesztette volna méretes szemfogait a nyakába.
A stabilan ötven százalék alatti értékeléseket begyűjtő alkotás unalmas története, ronda és igénytelen grafikája, milliónyi programhibája, ostoba mesterséges intelligenciája, és elszabott lövöldözős játékmechanikája mellett kevés dicséretet tehetett zsebre. Talán a gigantikus méretű pályák kidolgozása volt az, ami miatt néhány kritikus felkapta a fejét.
A negatÃv sajtóvisszhang önmagában még nem jelenti egy játék kasszáknál való elhasalását, ám a Damnation a pénztáraknál sem szerepelt túl jól. Így történhetett, hogy a Worthplaying birtokába került bÃrósági akták szerint a kiadó szélnek eresztette az eredeti UT modot is készÃtÅ‘ Blue Omega csapatát. A kirúgott fejlesztÅ‘k ezt megelÅ‘zÅ‘en beperelték Damnation különféle tartalmait szállÃtó VelvetElvis csapatát alacsony minÅ‘ségű munka miatt, a Point of View gárdáját, mert befejezték a játékot helyettük, továbbá a kiadóval is jogi vitába keveredtek, miután a Codemasters elvette tÅ‘lük a játékot. A Kotakunak nyilatkozó volt alkalmazottak szerint egy bejelentetlen multiplatform (PC, PS3, X360) shooteren dolgoztak, mielÅ‘tt utcára kerültek volna, Ãgy ennek sorsa most bizonytalanná vált.