Kiváló alapötlete - steampunk western egy alternatív világban, ahol évtizedekig tart az amerikai polgárháború, nyakonöntve egy csipetnyi indián mágiával és kínaiaktól ellesett harcművészettel - ellenére a Damnation úgy elvérzett, mintha maga Dracula mélyesztette volna méretes szemfogait a nyakába.
A stabilan ötven százalék alatti értékeléseket begyűjtő alkotás unalmas története, ronda és igénytelen grafikája, milliónyi programhibája, ostoba mesterséges intelligenciája, és elszabott lövöldözős játékmechanikája mellett kevés dicséretet tehetett zsebre. Talán a gigantikus méretű pályák kidolgozása volt az, ami miatt néhány kritikus felkapta a fejét.
A negatív sajtóvisszhang önmagában még nem jelenti egy játék kasszáknál való elhasalását, ám a Damnation a pénztáraknál sem szerepelt túl jól. Így történhetett, hogy a Worthplaying birtokába került bírósági akták szerint a kiadó szélnek eresztette az eredeti UT modot is készítő Blue Omega csapatát. A kirúgott fejlesztők ezt megelőzően beperelték Damnation különféle tartalmait szállító VelvetElvis csapatát alacsony minőségű munka miatt, a Point of View gárdáját, mert befejezték a játékot helyettük, továbbá a kiadóval is jogi vitába keveredtek, miután a Codemasters elvette tőlük a játékot. A Kotakunak nyilatkozó volt alkalmazottak szerint egy bejelentetlen multiplatform (PC, PS3, X360) shooteren dolgoztak, mielőtt utcára kerültek volna, így ennek sorsa most bizonytalanná vált.